Jag lever ännu

Jag börjar få svårt att få tiden att räcka till, känner jag. I en veckas tid har jag hållt på att städa lägenheten och att flytta. Att flytta ensam och samtidigt ha hand om en bebis är inte det lättaste. Lägenheten såg som sagt ut som skit, men nu börjar den bli fin igen. De jävla insekterna har jag försökt spraya ihjäl med Radar och känner nu att de börjar avta. Får nog köpa mig en flaska till och spraya slut den, så borde jag vinna kampen.
Nu sover vi i alla fall i lägenheten, tack och lov. Våra nygamla madrasser ger inte ett ljud ifrån sig, och är hur sköna som helst. Hjärtat som var lagom skeptisk till sängen (den var ju så gammeldags) vill inte ens stiga upp på morgnarna (mer ogärna än innan) för den är så skön att sova i, och han är helt förundrad över att han inte får ont i ryggen av den.
Nu saknar jag en klocka, lite växter, gardinstänger och lite gardiner, och sen ska vi få hit min byrå, ett soffbord och tv:n. Så småningom ska jag spackla också, men det är faktiskt det minsta problemet. Nu när jag har lugnat mig i alla fall :p

I torsdags så fick Melinda och min kära syster vara lite barnvakt till Elias. Jag hade nån jävla separationsångest ungefär hela tiden, och fick ha stenhård kontroll på mig själv för att jag inte skulle skicka sms var 5e minut, och höra hur det gick. Syster har liksom tre barn sen innan, så det är inte som att hon är nybörjare, haha. Lillfisen hade knappt sovit nåt på hela dagen, och när han väl somnade här hemma sov han väl ungefär mellan 20-05.30, så han var trött :p

Fredagen ägnade jag med syster, vi skulle flytta hit en byrå att ha i hallen, från mamma, och hämta Elias säng i andra lägenheten, och en sopsäck med underkläder (ja, det var fan enormt mycket). Det gick perfa ända tills vi kom till byrån... jag och Mia är fan som Helan och Halvan, så jävla klantiga och osmidiga, haha. Men det gick att få upp den när vi väl plockade ut lådorna :o

Idag fick jag inhandlat en solhatt till Elias och han blev ju helt galet söt i den! Kunde inte hålla mig inne på Lindex heller, utan han förtjänade deras fina baseball-jacka i vitt och svart. Inne på H&M hade de en skitrolig keps som skulle föreställa en flodhäst, men den var slut i hans storlek, vilket jag helt kan förstå. Blir det en runda till Entré imorgon så får jag kolla läget där inne :o

Nu har jag pillat och städat i ett par timmar, och hade nu tänkt lägga mig och kika på Two and a half men, om sidan vill funka :o Imorgon ska jag försöka dra med mig hjärtat till Ikea och köpa nåt så maskulint som blommor, haha :o



Nyvaken och mysig ♥


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

vilken sötnos =)

2011-05-01 @ 09:36:31
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0