Kass

I ungefär samma sekund jag satte arslet på stolen på Kajutan, kände jag hur förkylningen slog rot. Jag kände mig verkligen kass och ville bara gå och lägga mig. Trodde i ett svagt ögonblick att det kanske var för att jag var hungrig, men maten verkade snarare göda känslan. Nu ligger jag här i sängen efter att ha badat Elias och nattat honom, och känner hur tjock jag är i halsen och den där obehagliga svidande känslan som alltid inträffar vid förkylningar, sitter liksom och spökar bakom näsan och sprider sig ut mot ena örat :s Jag hoppas att jag klarar mig från bihåleinflammation i alla fall. Det fick jag när vi var i Jordanien och det var fan inte mysigt! Jag klarar mig gärna utan förkylning också, men om man måste välja.. pest eller kolera liksom.

Plankan idag var.. halvgod. Man sitter och jämför med Mandos planka, vilket kanske är dumt. Men jag vart uppriktigt förvånad när det kommer in en planka med 1/4 tomat och en lökring på. Vart är resten av såsen? Eller salladen?
Aja, jag ska inte gnälla. Jag tackar min älskade, söta lilla mamma för att hon bjöd oss i alla fall, det var mysigt! ♥ Elias skötte sig exemplariskt hela tiden, blev lite tröttoch gnällig på slutet, men inget som störde. Mindre än en minut efter att jag satt in honom i bilen, så sov han. Mamma fick dock inte gosa med honom idag, så jag ska se om det inte går att kompensera imorgon, om jag inte är helt död.

Oh, och för att fortsätta gnälla.. idag gav jag mig fan på att dra iväg till gymet igen, jag bytte kläder hundra gånger men känslan av att se ut som en fet kossa försvann liksom inte. Jag orkar inte ha det såhär, och när jag väl är 120% motiverad igen (vilket jag måste vara för att det ska bli av) så går jag och blir förkyld! ARH! Hoppas att det går över till imorgon, det kanske bara är falskt alarm :p


Älskade lilla huligan!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Aj aj aj med förkylning men vila och ta små promenader. Promenader gör gått och hoppas det går över snart din förkylning och ta det lugnt när du väl kommer igång med träningen igen! =)

2011-04-03 @ 11:35:09
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0