Svinstia

Igår vart jag och hjärtat och hämtade nycklarna (nyckeln) till min lägenhet. Vi fick bara en nyckel och det är 4 totalt till lägenheten, plus en till källaren, en till tvättkolven och en tag till soprummet. På tisdag sa dom att vi skulle få resten. Jag börjar bli jävligt lack nu. Fick höra att det stod sopsäckar i lägenheten för hon har inte kunnat gå och kasta dom då hennes man är borta med sopnyckeln. Fattar ni vad det luktade illa när jag steg in genom dörren? Inte nog med det, så en hygienisk jävel har varit där inne och pissat och inte spolat efter sig så det luktade så jävla illa. Golven ska vi inte snacka om. Det har kommit fukt mellan laminatskivorna och de har svällt upp så köksgolvet är buckligt på sina ställen. Hål har borrats i badrummet trots att man inte får göra det på egen hand, alla väggar består i princip av puts och hålen har därför blivit större. Vad tror ni folket har gjort då? Jo, stoppat in tändstickor för att försöka stabilisera pluggen som sitter där, så nu är hålet ungefär 4ggr så stort. Möbler har slagits i väggarna och gjort jack, möbler har även färgat av sig på väggarna, på nåt jävla vänster och det var sååå jävla äckligt!!! Inte en chans att det har städats där på 1½ år. Spisen var helt ny när dom satte in den juni -08, nu fanns det som rostfläckar på tre av plattorna som inte vill ge med sig. Kylen bestod av gamla äckliga grönsaker och en jävla massa spill. Det var så sjukt äckligt. Sopsäckarna hade odlat små svarta kryp som kröp omkring lite varstans. ARH!!!
Folket som har hyrt lägenheten känner min karl, och jag kan inte fatta hur folk har så lite skam i kroppen att de lämnar ifrån sig lägenheten så? Det är som att säga att han inte är värd nånting.
Igårkväll kunde jag inte hålla mig så jag åkte hem och hämtade lite städgrejer medans jag väntade på att hjärtat skulle komma hem från Ystad med min lillman, och städade lite. Idag har jag varit där heeela dagen och sovrummet är färdigt. 3 timmar tog det för mig att städa halva köket. Skåpsluckorna var dammiga, flottiga och smutsiga. Nä fy fan.
Imorgon ska jag ha hjärtats bröder till att flytta sofforna och sängen och lite annat smått och gott.

Elias har varit snäll och glad hela dagen. Städade golvet i köket så han kunde ligga där på två filtar, men varje gång jag tittade bort och sen tillbaka, så har ungen tagit sig ut från filtarna och låg mitt på det hårda golvet. Tyckte det var skitroliga att åka så fram och tillbaka :p

Nä, idag var det gnälligt men jag kan alltså inte få bort chocken av hur sviniga folk är. Muslimer "ska" vara rena som fan av sig, tvättar sig efter varje toabesök, äter inte gris för att det är ett smutsigt djur, och sen har dessa två levt äckligare än en gris! ÖRK!!!

Nu kikar jag på lite Big Brother och Elias sover sött i sin säng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0