Tystnad

Igår skrev kära systerdottern till mig på Facebook att jag skulle uppdatera bloggen så hon hade nåt att läsa, och jag retades och sa att jag skulle vänta en dag till, haha. Det var dock inte meningen att verkligen vänta en dag till, så jag ber om ursäkt för att du fick vänta :p

Helgen har bara flytit förbi utan att nåt speciellt har hänt. Ägnade fredagen med lillasyster. Körde mamma och pappa till konserthuset och sen åkte vi två (och Elias) till Entré. Jag fick med mig två tunikor, en stickad kofta och en tunnare kofta av nåt slag. Behövde egentligen byxor men hittade inga. Allt vart på rea också, så jag behöver inte gråta blod.
Efter Entré skulle vi "bara" in på Coop Stadion och när vi kom ut därifrån var klockan redan 21. Hur fan vi bär oss åt vet jag inte. Det var samma sak inne på Entré; går där och lullar i vår egen takt, tittar på klockan och drabbas sen av panik, haha.

Idag tog jag mig en promenad bort till Ica Maxi och storhandlade barnmat :o Återigen måste jag snart börja laga egen mat, men först vill jag kolla vad han gillar och inte gillar. Plus att det är bekvämt :p Spaghetti och köttfärssås gillade han betydligt mer än kyckling med rotfrukter. Hade nån rabatt på 20% om man köpte 4, så varför inte. Blev lite efterätt och välling också, och lite keso, tonfisk och majs till mig själv.
Jag undrar dock varför vissa barnmatsburkar med "middagar" är stora, och vissa är små :o Och så måste jag beställa en vällingburk från Semper för deras vällingpåsar är förbannat värdelösa, går ju inte att återförsluta dom när man väl öppnat dom :s


Såhär intressant är det med maten

Igår ringde mitt lilla hjärta till tjejen som hyrt min lägenhet, och hon sa att hon skulle lämna nycklarna idag eller imorgon, för hon hade några kartonger kvar och skulle städa det sista. Eftersom hon ännu inte ringt, så förmodar jag att hon gör det imorgon, så jag kan börja flytta nån gång! Annars får hon fan skita i att städa, det kan jag göra själv liksom. Ska bli skönt att slippa dra på sig en massa kläder bara för att man ska lämna sovrummet och gå på toa/till köket eller vad fasen som helst. Inte för att jag springer naken, men nu måste jag hela tiden tänka på vad jag har på mig. Jag vill kunna sitta på min balkong utan ciggfimpar och vattenpipa-aska överallt, sitta i sköna soffor och kolla på tv och slippa bo i sovrummet. ARH! Jag vill aldrig att tiden ska gå fortare än vad den gör, förutom just nu :o


Det var INTE såhär jag lade ner honom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0