Arbetsmyra

Inatt var det mindre kaos på jobb. Inte för att det var så överdrivet mycket gods, utan för att folk inte vill jobba. Om de vet att jobbet är fysiskt krävande, varför går dom dit om dom inte vill jobba? Går dom dit med hopp om att få köra truck hela natten eller vadå?
Jag var återigen överallt och ingenstans. Det blev kaos på ett ställe på banan för att ingen av dom som höll till där, ville ta den delen. Jag fick fixa det, svetten rann. Tillbaka till min vanliga plats där en myglare inte jobbar som han ska, plocka av paket och slita som ett djur. Hör hur dom skriker och får återigen springa ner och tömma en bana. Väl där möts jag av två sura killar som står och skriker på varandra och blåser upp sig, så jag får leka medlare, innan jag återigen sliter och tömmer banan. Byter plats med den ena av killarna efter rasten, och då är "mina" nummer uppe och åker varv efter varv på banan. När jag lämnar ett ställe för ett annat, blir det kaos. Aja, jag tror och hoppas att det syns att jag sliter i alla fall.

Nu ska jag steka mig lite kött med ris och kolla på Sex and the city, och samla nya krafter inför nattens pass. Det må vara tungt och slitsamt men jag trivs i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-Mamma till Isak

Ja det är jätte trevligt. Ja Isak brukar vara uppe lite längre typ till kl 22 och somna då och då lägger jag han i babyskyddet. Vi har fått låna en som räcker tills dem är typ året och den är större än den vi hade innan. Den bär vi med oss så lägger vi han där när han somnat eller så somnar han där och sen bär vi bara han i den när vi ska hem. Sen lyfter jag över han i sin säng och sen sover han vidare. Det enda jag märker av är att han ibland vaknar lite tidigare på morgonen men då går vi upp och äter frukost och sen somnar han igen efter att ha lekt i någon timme. =)

Igår var det så att han somnade vid 20 när vi körde dit och läta han sova lite extra i den till kl 21 och sen var han vaken en stund och hälsade på familjen. Sen somnade han när vi åkte en stund efter det för vi har bestämt nu att inte stanna längre än kl 22. La över han i sin säng när vi kom hem.

=) Kram!

2011-08-18 @ 09:42:39
URL: http://www.futurum-nobis-est.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0