BVC besök och jobb

I onsdags vart vi iväg till bvc för 10 månaderskollen. Det gick alldeles utmärkt, Elias vägde 10640gram och var 78.5cm lång. Inte konstigt att man blir trött i armarna av att bära runt på honom, min lilla klump <3 Han har precis fattat galoppen med att sitta, så han satt fint på skötbordet medans läkaren tittade på honom. Fram tills han såg nåt ovanför honom, då tappade han balansen :p Han står jättefint och gärna hela tiden, och igår bröt hans första tand äntligen igenom! Tidigare har jag bara känt upphöjningar och skymtat dom under tandköttet, men igår kunde känna nåt litetlitet vasst i underkäken.

Hela veckan på jobb har gått så himla fort. Jag har bytt placering med nån annan kille, då tiden går så otroligt mycket fortare när man står där, så inatt hade chefen varit snäll och satt mig där från början, för annars skulle jag bara vilja byta :p Detta har dock kostat mina ben sin forna skönhet, such as it was, haha. Bandet är lägre och i höjd med halva låret, så jag har en massa blåmärken i olika färger, eftersom jag lutar mig mot bandet hela tiden. Krampig börjar jag bli också, vilket inte är bra. Jag har dock gått ner i vikt, under det ena 10-talet kilo, och jag har fortfarande en lång bit kvar.

Nu har jag precis ätit lite gröt och försöker trötta ut Elias lite, så vi kan sova ett par timmar. I eftermiddag ska vi äta på XXXLutz med moren, faren och lillasyster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0