Full rulle

För ovanlighetens skull har vi varit ute och aktiva hela dagen :o "Tidigt" imorse åkte jag hem till mamma och pappa. Fick med mig mamma och lillasyster till Coop, där vi (till min och syster stora förtjusning) fick se lite brandmän. Visserligen bara två av en hel bil full, men lite är bättre än inget :p Efter att jag hade lämnat av dom hemma, så åkte jag med en sovande Elias hem och plockade upp hjärtat, och vi åkte sen upp i stan för att äta på La Empanada. Efteråt åkte vi mot Ribban då jag kom på att det ju var hästtävlingar i helgen. Stannade vid Bo01 och köpte glass. Den italienska glassen är för det första svindyr, och för det andra heeelt överskattad. Den från Glassfabriken är betydligt godare.
I alla fall så glömde vi helt av vårt mål, och stod och åt glass vid havet en stund. Elias fick smaka och blev aningen sur när han inte fick så mycket som han ville ha. Så fort han svalt det han hade i munnen lät det "mh! mhm mh!" från vagnen, haha. Tog oss sedan en promenad bort till Ribban där tävlingarna var i full gång, fick sett lite hästar, väckte abstinensen till liv, klappade på några, Elias fick också klappa häst. Han verkade helt fascinerad av det stora mystiska ting som var så mjukt och spännande, haha. Jag själv kunde inte låta bli, utan var tvungen att dra in lite hästdoft i näsan, och jösses vad gott det luktade :o Hjärtat höll på att storkna när jag fick honom att lukta, haha. Men jag tror i alla fall att han insåg att hästlukt inte är detsamma som stallukt :p

Efter några timmar hos hjärtats familj åkte vi sen hem, kastade Elias i badet och sedan sängen, och han sov innan flaskan var tömd, haha. Älskade, underbara unge! Finisen blir 10 månader imorgon, det är en så sjuk känsla. Nästan ett helt år har passerat men jag vet inte vart tiden har tagit vägen.

Nu ska jag kolla på lite Sex and the city, och drömma mig tillbaka till mitt underbara New York ♥


Han såg så rolig ut när tröjan fastnade över hans huvud :p

 


♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Du ska strunta i vad folk säger till dig och vad dem tänker. Det du känner att göra för ditt barn är det rätta. Ge godis till det små är ju helt galet men många äldre mins väl andra saker från deras tid och sen gissar jag väl att det kanske är någon från en annan kultur med. Men vi har sagt till sambons familj att inget med socker eller salt annars får dem ge vad dem vill. =)

Jag tycker inte du ska stressa och jag tror tärt om att burkarna är mer näringsriktiga för den är ju exakt uträknad och man vet vad dem får i sig. Laga mat själv vatifan om den blir lika bra men vi har ju klarat oss på den. hihi.

Men jag förstå om man kanske vill spara lite på burkmaten om han äter så mycket. Isak ter ju max en burk med mat och en burk med fruktpuré om dagen inte så farligt. =)

Kram!

Krams!

2011-08-07 @ 07:56:32
URL: http://www.futurum-nobis-est.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0