Greppar efter halmstrån

Idag har varit en av få dagar då jag tyckt att Elias varit jobbig. Jag kan inte minnas tillfället när han var mindre, men jag vet att det var nånting som jag tyckte var jobbigt.
Hur man än har gjort, så har han inte varit nöjd. Det har inte pågått hela dagen heller, han tog sig en lur mellan 13-14 som han brukar, men jag vet inte om han brukar sova en halvtimme längre i vanliga fall.. i alla fall så märkte jag på honom vid 17 att började bli trött igen, men han skulle/kunde inte sova. Vad han än pysslade med var det bara okej i tio minuter, lade man honom ner tokskrek han. På nåt sätt fick jag tiden att gå och kastade honom i badet strax efter 19. I en halvtimme plaskade han på helt hysteriskt, med undantag för ett fåtal vilopauser då han skulle försöka äta upp badleksakerna. Så fort jag lade honom ner för att ta på blöja började det igen, men fick snabbt i honom välling och nu sover han. Hur länge vet jag inte, det återstår att se. Jag hoppas att det är tänderna som är på g nu, han har varit såhär skrikig/gnällig i ungefär två dagar nu, men det är bara på senare delen av dagen. Aja, vad ska man göra liksom? :o

Hans pyjamaser i stl 74 börjar smita åt hans goa lilla kropp nu, och det ser inte alls bekvämt ut :o Får ta och lägga ner dom i källaren och plocka fram nästa storlek, och sen hoppas jag att han hade tänkt ta ett break i växandet lite, för han växer snabbare än ogräs :o Den 17e ska vi till bvc, när vi var där för 2 månader sedan var han 74cm lång och vägde nästan 9kg.

Milton behöver man förresten inte ut och motionera med, han får sin motion här hemma genom att oavbrutet springa mellan sovrummet och vardagsrummet och försöka gömma sig från flugor. Han är som jag, och föredrar snön :p Eller ja, sålänge flugorna håller sig väck har han inget emot att ligga mitt i solen och steka. Men fan vad han är jobbig med sitt springande :o


Halsflussen var inget som påverkade humöret här inte ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0