Lite jobb inatt

Denna veckan skulle jag inte ha jobbat då det fortfarande finns för lite jobb. Dock ringde dom imorse och sa att de fått in en avbokning och undrade om jag ville jobba. Såklart vill jag det, varenda krona behövs dessutom. Nu är jag dock inte fattig som en kyrkråtta längre, men jag har å andra sidan inga planer på att bli det igen heller, så här ska det jobbas så mycket det bara går.

Igår tänkte jag att det nog var bäst att jag lade mig lite tidigt, eftersom Elias vaknar tidigt och då blir man ju trött om man knappt får sova. Vid 20 igår somnade han som sagt, 22.10 vaknade han som väntat, och var skitledsen. Han grät och grät och var jättetrött och ville bara sova men kunde inte komma till ro. Fick lägga honom på min mage och 7 minuter senare sov han igen, min lilla gosklump. Sen fick han sova i vår säng, eftersom jag visste att han inte skulle komma att sova ostört resten av natten. På fyra timmar sen vaknade jag ungefär 5-6 gånger av att han var ledsen, det kändes som att jag bara hann somna innan han vaknade igen. Fast riktigt vaken var han ändå inte. När han sen verkade ha kommit till ro, så bestämmer sig en idiot för att köra och krocka precis utanför fönstret. Jag hör tjutande däck och en jävla smäll och flyger upp. Äckligt att vakna med en sådan panikkänsla i kroppen :/ Det var inte så mycket ordning på mina tankar, mer än att jag var tvungen att snabbt kolla ifall nån var skadad och ännu snabbare ringa 112. Det visade sig dock vara en enda man, som såg full ut, men polisen tog inte honom, så det var väl nåt annat. Vet inte om han försökte leka cool och köra snabbt och tappade kontrollen (i så fall är han en urusel förare eftersom det inte går att få upp farten tillräckligt för att tappa kontrollen här, egentligen) eller så pysslade han med nåt annat och när han då såg att "Oj, där står en bil" så tryckte han på gasen istället för bromsen. Hela hans bil blev helt kvaddad, hela höger framsida stod åt alla håll. Bilen framför (en tung Mercedes) hade han tryckt upp på trottoaren och bilen framför Mercan hade fått sig en knuff och rullat fram ett par meter.

Billarmet på Mercan tjöt i högan sky jättelänge, och Elias tyckte då att han kunde vara vaken. Jag försökte få honom att fatta att klockan bara 05, och efter lite spexande och en flaska välling, så somnade han tack och lov om.

Eftersom kvällarna är som de är, så får jag försöka sova under dagen ihop med Elias, annars blir det jobbigt inatt. Jag tänkte ta mig till gymet idag men jag får nog vänta nån dag till innan den jäkla förkylningen är över.


Skönaste sovstilen


Kommentarer
Postat av: Natalie

Ha ha ha ha jo det gör Bellson med ;-) Det är så gulligt att man bara vill bita i den lille rumpen ;-)

2011-08-04 @ 14:58:35
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0