Nytt kort

När hjärtat var i Danmark i måndags så tankade han lite med mitt bankkort och nånting blev helt galet. Vet inte om det var nån form av skimmning eller vad det var, men två exakt likadana belopp på 1238,10:- drogs, plus det som han själv tankade för. Jag ringde banken på tisdagen och efter mycket om och men säger dom till mig att dom bara kunde släppa på reservationen på det ena beloppet, och så fick jag se om det andra drogs eller kom tillbaka ifall det hade blivit nåt fel. Detta säger hon till mig efter att jag fått veta att de båda beloppen drogs 20.21 och 20.24, och det riktiga beloppet drogs 20.50. Ringer sen till Shell för att se om de kan göra nåt, och då säger dom att hur många belopp det än är, så är det bankens uppgift att dra tillbaka reservationen, så jag fick återigen ringa till banken och kom denna gång till en kompetent och trevlig person som stoppade belopp nummer två, och berättade även vad jag skulle göra om Shell ändå gick in och drog pengar. Jag bad även att få ett nytt kort, och alla pengar har jag fört över till hjärtat. Gillar dock inte att ha det så då jag inte har nån koll, så med mitt nya kort kan jag återigen handla, och dras det pengar så får jag börja tjafsa helt enkelt.

Köpte ett nytt nagellack häromdagen, från Depend, Cracked Effect. Har jag fattat allt rätt så målar du två lager med 4 minuters mellanrum och så ska det se lite krackelerat ut, eller vad det nu heter. Eftersom jag har nån form av filt-fetisch så råkade jag köpa hem en snuttefilt till Elias, en vit med ljus- och mörkblåa stjärnor, och en blå kant runt om. Jättefin!

Jobbet inatt var lugnt. Förrädiskt lugnt. En minut kändes som en timme och det fanns kanske max 20 kolli på bandet som mest. Hela landet hade haft problem och därmed inte kunnat registrera vart paketen skulle, så hela terminalen var full med paket när vi gick hem imorse, som ska registreras och sedan kodas för att komma till rätt station. Blir goa pengar för de som får jobba inatt, men det blir nog tufft också. Så vet ni det om ni nu väntar paket från DHL :p

Nu sitter jag här medans Elias sover, och väntar på min vagn, så jag sedan kan promenera till Coop. Behöver fylla på matförrådet till Elias och köpa blöjor innan rabatten går till spillo. Ska se om det finns normal mat man kan köpa och laga till mini-mannen istället, nu behövs det liksom inte mixas sönder och man kan variera lite mer :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0