Gnäll och skrik

Elias är fortfarade i den där härliga perioden då absolut inget passar. När det är blöjbyte är det en kamp att få av och på både kläder och blöja. Ska man ut är det samma visa, likaså om han inte får komma in i skåpen. Jag vet inte om detta är "vanlig" 1års trots, eller om hans tand spökar. Tanden bredvid framtanden där uppe, har skymtats i ett par veckor men ännu inte tittat ut. Idag verkar han vara varmare än normalt, enligt termomtern, så han har fått en Alvedon och jag håller tummarna för att det ska bli lite bättre i alla fall.

När jag stod och diskade innan, medans Elias sov middag, så hörde jag en liten duns, ett "Ah!" och sen händer som slår mot golvet. Två sekunder senare kommer Elias ålande ut i köket i en jäkla fart, överlycklig. Han har återigen lyckats ta sig ner från min säng helt på egen hand. Jösses vad stolt han var :p

Annars flyter dagarna på, och in i varandra. Det är skönt att vara ensam, även om man inte får mycket gjort. Fick jag i och för sig inte innan heller, men nu slipper man gå och vara irriterad på en tredje part som gör absolut ingeting.

Idag har jag hunnit baka, och min middag är redan klar, ska bara koka lite broccoli sen. Himla flitig känner man sig :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0