Nån form av ångest?

Har en sådan äcklig, tung och mörk känsla inombords, men vet fasen inte vad det kan bero på? Känns som att man alltid står och stampar på samma ställe, kan kanske vara därför?

Jag tänkte/ville/skulle läsa omvårdnadsprogrammet på komvux i vår, och blev reserv. Pga "tekniska problem" så har man tappat bort mitt reservnummer, så nu får jag vackert vänta tills nästa vecka och se om jag blir erbjuden nån plats eller ej. Hoppas att de har någon form av system så att det ändå blir rättvist behandlat, annars får jag söka till april istället. Under tiden ska jag i alla fall läsa upp Samhällskunskap A, och kanske läsa lite psykologi. Det ultimata hade fortfarande varit om jag kunde läsa omvårdnad på distans, för jag vet tusan inte hur jag ska bära mig åt för att få skola och jobb att gå ihop, samtidigt som jag ska ta hand om Elias. Nångång snart börjar han väl på dagis, eller ett besked borde i alla fall komma snart tycker man.

Jag var och köpte handkrämer på The Body Shop innan jul, Almond Hand & Nail Cream och deras Hemp hand, eller vad den heter. Och så fick jag en Intensive Cream för extra torra händer, i julklapp av min kära mor.. dessa tre krämer kombinerade, har gjort så att jag just nu sitter med mjuka händer för första gången på... så långt jag kan minnas? Nu är vintern visserligen rätt mild hittills men annars brukar de bli torra, rödflammiga och spricka. Det är en riktig pina.



På en restaurang på Ströget häromveckan

 


Elias åker sin första karusell nånsin. Han gillade inte hästen så vi fick sätta oss i nån annan grej istället


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0