4 månader

Idag blir min fina prins 4 månader. Ett besök på bvc väntade oss imorse. Lagom roligt att stiga upp med 6 timmars sömn (om ens det) upphackat då Elias ville ha mat mitt i allt. Han vägde idag 5480gram och var 62cm lång. Han har alltså vuxit 4 cm och gått upp nästan 1kg på en månad. Det är helt godkänt för mig :)
Bvc-tanten sa dock att han andades väldigt ansträngt, vilket han måste börjat göra under natten eller morgonen för igår och i lördags hade han inte såna problem med att andas. Hon sa att eftersom han fortfarande är pigg och glad och jag byter minst 4 kissblöjor/dygn så är det ingen fara. Blir han däremot lite slö eller om han får feber igen så tyckte hon att jag skulle åka med honom till barnakuten så de kan se om han syresätter sig själv tillräckligt.
Vi tog oss ett "ångbad" i badrummet för att förhoppningsvis lösa upp lite slem, men jag vet inte hur det gick. Jag pallade inte mer än 20 minuter, haha. När jag rensade näsan med näsfridan innan så åkte det ut en massa slem, för första gången. Stackars liten :(

Jag har sett fram emot denna dagen länge nu för det är smakis-dags! Han hade säkert kunnat äta lite innan, men det kändes inte rätt. Mamma fick med sig hem en morots- och potatispuré som jag testade och det gick alldeles finemang. Första sekunderna såg han jäkligt äcklad ut men det gick över rätt fort och sen gapade han efter mer. Totalt fick han kanske 1½-2 teskedar. Har en potatis- och majspuré i kylen som väntar om några dagar.

Nu ska jag försöka få den lille skiten att somna så att jag själv kan vila mig lite. Han verkar dock inte hålla med mig utan ligger och snackar för fullt med taklampan :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0