Babysitter

Nu har jag letat i snart 5 månader efter en babysitter till Elias. Ja, jag var ute i god tid :p Jag har ingenting emot att köpa begagnat, då det oftast inte har hunnit användas så mycket då bebisar växer så himla fort. Fick förra veckan, fatt i 3 pyjamaser för 50:- och de var skitfina! Såg helt nya ut :o
I alla fall.. idag fyndade jag en babysitter på tradera, en Nalle Puh med Puh, Ior och Tiger i en lekbåge över, så han har något att titta/slå på medans han sitter i den. Nu vill han verkligen vara med hela tiden, han älskar att sitta upp och försöker verkligen att sätta sig själv, när han halvligger. På detta sättet kan jag ha med honom när jag diskar eller lagar mat eller vad som helst :o Och den kostade bara 80 spänn, haha.

Appropå framsteg.. alla verkar ha så jäkla brått med sina ungar, de ska stimuleras ihjäl till höger och vänster och sen gnälls det om att barnet är skrikigt, svårnattat osv osv. Om bebisen får utvecklas i sin takt utan en hysterisk morsa som ska göra allt på en och samma gång, så blir ju inte barnet överstimulerat och därför heller inte gnälligt när det t.ex ska sova. Vid sovdags är det ju lugn och ro som gäller, men om bebisen inte är van vid det, så klart det blir problematiskt.
Men i alla fall.. nu är Elias redo för nästa steg i sin utveckling och det är att rulla från rygg till mage. Jag vet inte åt vilket håll de brukar rulla först, men han verkligen avskyr att ligga på mage, så det går fetbort. Antingen börjar han skrika som en tok, eller så ligger han bara helt orörlig och dregglar, haha. Nu när han ligger på rygg så vrider han överkroppen åt sidan, samtidigt som han liksom drar in benen under sig, och skjuter ifrån. Han kämpar som en galning men han har inte förstått att han nog måste hjälpa till med armarna, för händerna är i munnen non-stop, haha.

Idag har jag även lyckats få ihop nån hundrig på att sälja grejer på tradera, och om en vecka kommer det ungefär lika mycket till, tjo. Det var ju bra. Det som inte säljs får hamna i en klädinsamling nånstans.

Nu ska jag stirra ihjäl mig på den fina lilla varelsen som sover bredvid mig, och kolla lite serier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0