Det här med smakisar..

Alltså, det känns som rena rama djungeln. Jag är så himla rädd för att något ska bli fel, så att han får ont i magen eller nåt sånt skit.
Vid lunch idag, som föll sig 13.30 ungefär för att han bara sov sov och sov, så fick han en rätt stor mängd med majs/potatis-puré, om man jämför med andra dagar. Han fick lite pärondricka till det och någon sked mangopuré till efterrätt. Och sen hinkade han ändå i sig ordentligt med ersättning. Han låg sedan och snackade med mig lite och somnade sen för att sova i 6 (!!) timmar. Alltså, det är ju bra att han sover så länge, men det får han ju helst göra på natten.. Nu vid halv åtta fick han sig några skedar mangopuré som slank ner betydligt lättare, och sen ersättning.
Det borde väl inte vara någon fara att ge honom mat som han redan provat, vid andra mål också, men då bara nån sked? Min plan är att byta ut lunchen först, och där får han redan rätt mycket.. Jag vill prova gröt, för att se om det mättar honom mer, så att han sover längre på nätterna igen. Nattsömnen blev lite störd sen han var sjuk, då de på sjukhuset sa att jag skulle ge honom mindre mat, men oftare, så han vande sig då vid att äta typ 3ggr på natten, precis när vi lyckats få en relativt sammanhängande sömn om 6-8 timmar. Fast gröt är inget jag känner för att prova på kvällen första gången, får han ont i magen då så får man ingen rolig natt :s
Aja, det här måste ju vara så himla intressant att läsa :p

Så fort mannen kommer hem så försvinner jag till Ica och fyller på vårt lager med ersättning som tar slut himla fort, och köper ett paket gröt. Om inte annat kan man ju alltid ha det hemma.

Okej.. nu verkar Elias slockna igen. Det är ju helt galet vad det barnet sover mycket :o Överallt läser/ser/hör man om folks jämngamla barn som verkar vara vakna hela tiden. Det går liksom inte att distrahera honom när han trött, för han blir bara så grinig då :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0