Lite shopping och promenad

Tidigare idag tog jag Milton i kopplet och Elias i vagnen, och satte fart mot Mobilia. Med min typiska (o)tur så blåste det svinkallt, och jag hade motvind så att all kalluft kom in i jackan. Jag hade såklart bara tagit på mig tunt under jackan då jag alltid annars klär på mig för mycket och svettas som en tok efter 50 meter. Så var inte fallet idag.
Pappa skulle hämta Milton på Mobilia, och båda två blev ju lika glada när de såg varandra, haha. Milton blev till och med så glad att han skulle hälsa på alla som gick förbi, och det vill han INTE annars. Glöm det. Efter att pappa kilat tillbaka till bilen så gick jag in och började leta present till lillasyster. Min plan gick inte i lås, så jag fick köra på en reservplan men jag hoppas hon blir nöjd ändå.
Irrande runt och letade efter saker till Elias. H&M har en del fina saker men jag gillar inte kvaliteten på deras kläder. Plus att det är 80% flickkläder och 20% till pojkar. Jag menar, får dom in en sak till tjejer så får dom ju ta in en motsvarighet till pojkar. Ett exempel är en haklapp jag hittade, en sådan tunn en med plastig framsida och en liten ficka längst nere. Den var i och för sig blå/röd-randig, men Hello Kitty-fejan mitt över hela gjorde att den kändes lite väl flickig. (Haklapp köpte jag senare från Ica istället)
Jag försvann in på Lindex och kunde äntligen lägga fingrarna på en mössa som jag varit på jakt efter ända sedan Elias kom! Inte just den från Lindex kanske, men en likadan modell. Fick med mig ett par vantar också, då han envisas med att ligga med händerna utanför filtarna i vagnen, och försöka hålla i allting.
Kappahl tror jag att jag i framtiden skippar dessutom. Skitfula grejer till pojkar alltså. Blä.
Tog en sväng inom BR och hittade ett par söta tossor med bjällror framme vid tårna. Jag har i normala fall värsta clownskräcken, men dessa var så söta så det var ingen fara, haha :p

   

Såhär såg Elias ut i sin nya mössa. Skitsöt som vanligt ♥




Imorse hade jag satt honom mot mina kuddar medan vi satt och diskuterade lite, så att han liksom halvsatt. Sen fick jag sluta prata med honom och prata med pappa som ringde. Medans jag är mitt uppe i samtalet så försöker Elias sätta sig upp. Han lyckades komma upp, det såg liksom ut som en sit-up. Jag fick fånga upp honom för han höll på att åka till sidan istället. Haha. Min lilla stjärna!

Kommentarer
Postat av: ellinor

nej nej det ska jag inte. ja han kommer väl mer eller mindre bo hos mig eller vad man säger..han har ju kvar huset o så o kommer väl va där ibland oxå. så vi blir särbo/sambo :P =)

2011-02-18 @ 20:59:39
URL: http://missemojse.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0