Nattbad

Ja, inatt så bestämde Elias sig för att sktia en hög. När jag bytte blöjan var det inte alls mycket, men ändå kom det i hela pyjamasen. Jag fick med mig blöjor hem från sjukhuset, Pampers storlek 3. Det är samma storlek och märke som vi har här hemma, men inte alls samma blöja! Jag fattar inte. Jag kan verkligen inget om blöjor, men vafan.. samma märke och storlek och de jag har här hemma är större, ser helt annorlunda ut och är betydligt bättre. Aja, jag fick stoppa Elias i badet och det uppskattades jättemycket. Han plaskade på utav bara fan och såg helt överlycklig ut. Jag fick nästan sätta på mig regnstället för att jag inte skulle bli lika blöt.
Han ligger liksom i den där insatsen i badbaljan och då når han kanten på baljan med fötterna och så ligger han och skjuter ifrån. Han trycker upp sig för att sen släppa och kasa ner i vattnet igen, samtidigt som fötterna är överallt. Ungefär som en vattenrutchbana för bebisar, haha.
Efter det äventyret invigde jag en ny pyjamas som vi fick i julklapp. En Barbapapa-pyjamas från Parvel i storlek 50/56. Den såg helt enorm ut men passade perfekt nu. När vi fick den hade han nog drunknat i den. Men fatta vilken skillnad det är i storlekar alltså.. Pyjamasen han hade på sig var stl 56 från Lindex och den sitter vid knä/armbågar nu nästan.

Han är inte alls kräsen när det gäller mat, än sålänge. Han smaskar i sig morots- och potatispuré och igår hade mamma köpt morotsdricka med päron och aprikos och den drack han utan ett knyst. Tänkte prova majs- och potatispurén imorgon, ge moroten en dag till för att kolla så att han inte blir dålig i magen av den.

Nu ska jag snart ner i tvättstugan igen och sen tänkte jag sortera lite barnkläder, det börjar bli dags att byta ut det som är minst i storlekarna :o


Han är ju inte stilla en sekund heller. Här pryds hans söta ansikte av den envisa mjölkskorven :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0