Små utslag

Nu har Elias fått små utslag på sin lilla rumpa. Jag vet inte om det är utslag eller mer som skavsår från blöjan, för det sitter precis där på kanten, och är rött och irriterat. Får se om det går över. Tror det kan vara för att blöjan är lite liten nu, så att det är den som skaver. Har bara några stycken kvar nu innan jag får ta och byta blöjsort och storlek. Jag är nyfiken på att prova nån annan blöja.. man har hört både bra och dåligt om alla sorter så det går ju inte att bilda sig en uppfattning förrän man provat. Men jag menar, om Willys eller Lidls blöjor är bra, så varför ska man då betala betydligt mer för t.ex Pampers? De luktar så jäkla äckligt :s

Milton springer nu runt här hemma med en tratt på huvudet. För vilken gång i hans liv vet jag inte. Jag vet inte om han lider av tvångstankar, om hundar verkligen kan göra det. Men han är så långt ifrån en hund man kan komma, på andra sätt, så varför inte liksom? Nu har han börjat slicka sig på ena frambenet, precis där det börjar. Pälsen har glesnat lite pga detta och det dröjde väl inte länge förrän han slickade hål där. Sist var det så, fast då precis ovanför sporren. Går man till djursjukhuset i Malmö så kollar dom lite halvintresserat, frågar vad han får för mat, och säger sen att man ska prova deras svindyra allergifoder i 8 veckor eller nåt sånt. Detta TROTS att man säger att hans jävla kliande kommer i perioder, och att han ätit samma mat i 4 år utan problem. Är så jäkla trött på all jävla medelmåtta. Varför ska statliga veterinärer bry sig mindre, och vara så mycket sämre än privata? Vi gick till en privat vet i Skivarp ett tag, men vem fan orkar åka så långt varje gång? Då hade han fått halsfluss och hade liksom typ svamp runt ögonen, pälsen åkte av lite. Gubben där var så snäll och visade allting, var jättegullig och lugn mot Milton, gav honom godis hela tiden. På Djursjukhuset i Malmö röntgade dom fel ben när Milton bröt benet, de röntgade alltså det hela benet. De tvingade på sig honom med våld när de skulle klippa klorna, vilket reulterade i fullkomligt kaos och klipp i pulpan, han får sällan eller aldrig godis av personalen och nu får han få lugnande när det är kloklippardags. Man kanske skulle ta sig ut till Skivarp ändå....

Om en timme är det tvätt och det lockar inte alls. Tänkte sätta igång med träningen idag, men pga den sena tvättiden och den lata karln så kommer det bli skitsent och jag vill inte att Elias ska vara ute och flänga 22 på kvällen. Detta fattar dock inte mitt hjärta så det lär väl bli en diskussion om detta sen.

Fan vad jag är bitter idag.

Kommentarer
Postat av: broren

finns en bra privat som vi alltid gått till på köpenhamsvägen,e du intresserad så plinga så får du adress o tele.nr. kan skicka de ändå förresten! kram

2011-02-22 @ 18:32:47
Postat av: Natalie & Bella

Vi hade en brio kombivagn innan Och när hon växte ur liggdelen så använde vi sittdelen men jag tyckte den var kass, så när hon var 6 månader så köpte jag denna vagnen och det har funkat suuper! Hon är sååå nyfiken så det är perfekt för henne att sitta och titta ut på världen :) Trodde också det skulle vara läskigt att ha henne åt det hållet men tro mig, det är en vanesak :D

2011-02-23 @ 19:24:12
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Natalie & Bella

Bambino hörde av sig till mig! Och nu har jag själv slängt ut trådar till massa olika företag, så håll utkik, hi hi :D

2011-02-23 @ 19:29:13
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0