Städat. Igen.

Idag var vi iväg en sväng till gocart-banan då det var nån form av mästerskap där. De skulle hålla på till 18 sa dom, men när vi kom vid 15 så var det redan slut, haha. Hjärtat och hans minsta lillebror åkte lite grann, medans jag och Elias tittade på. Eller jag tittade på, Elias tittade på allt annat. Dom har inte sett honom sedan han var alldeles ny och försvann i bilstolen, men de tyckte fortfarande att han var så himla söt :p Tuffa gubbar det där, hoho.

Sen kom vi hem, efter en runda på Ica. Köpte lite mer ersättning (det går åt som smör i solsken) och försökte hitta nån annan smakis att plocka med mig hem, men tyckte inte det fanns så himla mycket.. Vill inte ge fruktpuréer än, vill först att han ska prova på vanlig mat ett litet tag. Enda alternativet var en puré på palsternacka och morot, men jag vet inte.. jag vet fan knappt vad palsternacka är, haha. Det kanske har nån speciell smak som han inte alls tycker om. Men jag ska inte låta mitt kräsna smaksinne förstöra för Elias matintag. T.ex så ska han visst käka fisk sålänge det finns i burk, för jag kommer INTE laga nån äcklig fisk, och sen får han äta det hos farmor/farfar när de gör fisk, eller eventuellt hos min kära mamma om/när de äter.

I alla fall, vi kom hem, jag tvättade lite kräkkläder och donade. Elias vaknade och ville käka och sen låg han och slogs med elefanter. Vi fick en jättefin tröja av nån på hjärtats sida, från Disney, som ser ut att ha en skjorta under en vanlig såndär "fintröja". Den är i storlek 62 men jag fick fan knappt på den på Elias! När den väl kom på så satt den så jäkla tajt, så den fick åka ner i påsen med för små kläder. Att det ska vara så jäkla svårt att verkligen ha samma storlek i alla klädesplagg i alla storlekar :s Nu har han t.ex på sig en body från Kappahl i stl 56 som är större än nån body han har i 62. Kom igen liksom!

Efter matandet fick jag återigen ett städryck, jag rensade undan all tvätt och allt skit som ligger på golvet och hänger på dörrar, så nu ser det inte längre ut som en flyktingförläggning. Jag längtar tills vi flyttar tillbaka till min lägenhet! Jag ska kasta så jävla mycket skit, för det ska inte med dit. Sen kan jag dessutom nyttja alla garderober i lägenheten, vilket jag inte kan nu. Oh, bara 1½ månad kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0