3 månader

Idag fyller min lilla pärla 3 månader. Det har varit tre väldigt enkla månader, men samtidigt livsomvälvande. Den första tiden hemma var ganska jobbig, innan man lärt känna igen de olika skriken, och att vänja sig vid att vakna varannan eller var tredje timme.
Elias är en snäll liten bebis och har sluppit kolik och förkylningar, tack och lov. Snorig näsa är det värsta han "lidit" av.
Han har kommit på att man kan skratta men det är inte alla gånger han får ihop rösten med leendet, trots att han försöker, haha. Han jollrar en del, lite sådär smått. Låter hur jävla gulligt som helst. Det är en liten mysfis, som mer än gärna somnar på en.
Nu har man dock kommit in i det hela lite bättre. Om nätterna brukar han sova ungefär 4 timmar åt gången och det är jag helt okej med.

Nu har han varit vaken i ett par timmar, ätit och legat och försökt slå elefanterna som hänger i mobilen över sängen, och sen blev han trött. Jag försökte få honom att somna i sin egen säng men jag har inte mage att låta honom gråta så som han gör då, han slutar ju inte heller. Fick plocka upp honom och nu sover han gott - på mig :p

Har tvättid klockan fyra och jag har inte hunnit äta än. Får se hur det går med dessa två saker under dagens lopp :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0