Kalas

Idag blev det lite kalas för mig. Jag kom i god tid hem till mamma och pappa och ändå fick jag och lillasyster stressa. Som vanligt, haha. Men det var mitt fel, jag skulle tvätta golvet i vardagsrummet men passade på att ta båda hallarna också.
Vi åkte till Citygross för att handla prinsesstårta - den godaste av dom alla. Ungefär hela stan (i alla fall hela Rosengård) var och handlade samtidigt. Det fanns knappt nånstans att parkera då hela parkeringen var full.
Inne i själva affären gick det rätt snabbt, och sen var det långa köer till kassorna. Systemet är uppbyggt som så (som jag alltid har förstått det, och som alltid följts när jag varit där) att det först är en lång rad som sedan delas till två kassor. Ovanifrån måste det se ut som ett Y. Jag och lillasyster står där och snackar om allt, när en bakom frågar vilken kö vi står i. Jag säger att det är en kö fram tills den delar sig, är inte otrevlig eller nånting, och då säger hon att det är det inte alls. Hon står och tjafsar lite till och jag blir irriterad. Skiter sen i henne och fortsätter pladdra på med syster. Sen frågar hon igen om vi bestämt oss för vilken kö vi står i, och jag säger att ja vi står fortfarande i den enda kön som sedan delar sig, och hon babblar nåt om att i hennes värld är det två köer och jag säger att i min värld är det en kö (det hade kvittat om det var två köer för hon hade inte vunnit någon tid alls på det). Då säger hon "Ja men det kan vara för att du är från en annan planet". Där var jag nära på att klubba ner henne ordentligt men sa till henne att gå och ställa sig i en annan kö som passade hennes jävla planet. Sen för att reta henne lite till så valde vi sedan den kö som hon hade siktat in sig på, så att vi hamnade framför henne. Jävla subba.

Skickade sms till broren under tiden, som tyckte han skulle ta taxi hem till mamma vilket vi inte gick med på då vi ändå körde förbi honom på vägen hem till mamma, så vi vann den diskussionen.
Blev lite mycket tårta/kakor för min lilla mage som kört i ett sedan 17-tiden ungefär. Så jäkla jobbigt. Fick muggar av storasyster-familjen och en plattång som går att använda på vått hår, en kalender av lillasyster där man själv kan sätta i foto att ha som framsida, ett par örhängen med en pärla och små blingbling-stenar runt om och ett matchande blingbling-armband, från mamma. Tur att dom känner mig och min förtjusning över blingbling! ♥
Mia utbrast en dag för någon vecka sen, när jag tog av mig halsduken: "Amen Dea! Det är bara bling bling bling överallt när det gäller dig!". Pfft.. som att jag vore värsta hallicken, haha.

Elias var snäll hela eftermiddagen och kvällen. Satt i min storasysters knä och flirtade loss, flinade gott åt sin ena kusin och grät lite när hundarna skällde på varandra. 3 hundar i huset och det kändes som värsta zoo:et. Kaos.

Nu ska jag koppla av/slumra till ett avsnitt av Greys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0