Tradiga dagar

Igår blev det ännu en vända på gymmet, och axlar/triceps stod på schemat. Jag kände mig som en myra utan någon som helst kraft. Eller ja.. en myra kan bära 100% av sin egen vikt och är sjukligt starka, så det är väl fel jämförelse.. liten som en myra och klen som en.. klenis, haha :p Mina axlar är enormt svaga, likaså mina handleder. Jag trodde jag skulle få världens värsta träningsvärk idag, men icke. Det stramar lite när jag ska ta på/av en tröja, men värre än så är det inte. Kan det vara så att jag kanske inte är så otränad som jag tror? Det är konstigt i så fall, det senaste året har jag liksom bara degat :s
Idag är det bröst och ben som väntar. För längelängesedan när jag gymmade, var ben min starka sida, det var helt sjukt. Får se hur det går idag, orkar kanske 5kg, haha.

Fick även hem en bebis igårkväll, med överfylld blöja och påpälsad som om det var -50 ute. Alltså, om han bara ska vistas ute i max 5 minuter totalt, alltså bara fraktas fram och tillbaka till bilen, är det då nödvändigt att klä på ungen långärmad body, tjock tröja, fleeceoverall, mössa+luva och två filtar? Han hann inte ens inom dörren här hemma innan han började skrika för att han var så jäkla varm. VARFÖR KAN MAN INTE LYSSNA PÅ MIG?!! Och om man tjatar sig till att få passa sitt barnbarn, då får man ta mig fan byta blöja på barnet också. Igår kändes det som att blöjan vägde mer än vad Elias gör. Det är bytt bajsblöjor till 6 barn och 3 barnbarn genom åren, och nu kommer det en liten plutt som bara hade kissat. Sånt retar gallfeber på mig.
Jag får dock försöka bita ihop lite, för annars kan jag inte träna :o Men när jag lämnar honom hos mamma, och är borta i en timme endast, då byter hon ändå blöja om hon tycker det är nödvändigt, och det förväntar jag mig liksom inte på den korta stunden. 3 timmar däremot, då förtjänar han en ny blöja.

Jag lyckades ändra tiden för Elias vaccination också, till en timme senare. Får väl sitta och uggla på bvc-avdelningen om efterkontrollen hos barnmorskan går snabbt.

Att vänta är något av det tråkigaste som finns :s



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0