Träningsstart

Igår var det dags att damma av gymkortet. Nu har jag fått nog av dessa överflödiga kilon, och man mår mycket bättre när man tränar. Nytt år - nya tag. Inget löfte eller något sånt, men det är ett nytt år så då kan man ju starta ett nytt kapitel också :o
Det blev en mjukstart med 30 minuters snabb promenad på bandet. Springa kan jag inte göra, då jag misstänker att jag har astma. Inte en jävel lyssnar på mig när jag försöker förklara varför jag misstänker detta, utan de kastar direkt "Du har ingen kondition, det är därför" i ansiktet på mig. Det roliga är att när jag tränade friidrott ett par dagar i veckan så var det löpning som uppvärmning varje gång, och jag kunde ändå inte andas. Trots kondition. Aja, skit i det. Jag får uppsöka en läkare och undersöka den saken.
Efter promenaden väntade lite vikter på mig, och det blev biceps och bröstmuskler, tror jag. Haha, jag har inte lärt mig vad alla muskelområden sitter :s Det området under armarna, bak mot ryggen. Jag får nog läsa på lite om det där :p
Idag vet jag inte vad som väntar, då det var hjärtat som bestämde. Han har tränat tidigare så det är lika bra att lyssna på honom, annars kommer jag ta sönder mig själv.
Jag förväntade mig värsta träningsvärken idag, men det känns inte ens att jag varit på gymmet :( Ett halv kilo har jag däremot gått ner sen jag kollade sist. Jag måste vara den enda i landet som inte lagt på sig några julkilon, haha. Tjoho!

Det blir kalas i helgen som kommer, för mig. Jag blir gammal :s I sinnet är jag dock inte ens 20 år fyllda, haha. Fast jag är mogen för det, bara extremt barnslig.

Jag kollade i min kalender, och bvc-besöket med vaccination infaller 15 minuter efter min bokade tid för efterkontroll hos barnmorskan. Jag hinner ju knappast bli klar där på en kvart :s Hjärtat kunde ta Elias men mitt mammahjärta vill gärna vara där så jag kan trösta honom om han blir ledsen. Ska se om det inte går att skjuta på. Vi får se.

I veckan som kommer väntar jag mig Barbapapa-filten och ett paket från Goboken, ett gratis välkomstpaket med ett par leksaker och två böcker, har jag för mig. Kan alltid vara bra med barnböcker i framtiden. Jag älskade de vi hade när vi var små!

Nä, nu måste jag uppsöka dass!

Kommentarer
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Hej! Jag såg att du har börjat träna, du har ju också genomgått snitt, sa din barnmorska ngt speciellt ang träningen? Vad man kunde träna, vill så gärna träna bodycombat och spinning igen! Har inte varit på min efterkontroll än.. :/

2011-01-03 @ 16:01:42
URL: http://emelinis.blogspot.com
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Ah, ok! Då gör jag också på nu i dagarna och ser hur det känns. Jag har inte alls ont iaf, använder tom magen när jag reser mig upp från liggandes tex och jag känner absolut ingenting. Jag har hört/läst att man ska vänta med magträning upptill 6 månader efter snitt, hoppas det finns vissa undantag dock. Jag har min efterkontroll den 14/1, men vill helst komma igång med träningen innan!

2011-01-03 @ 16:33:28
URL: http://emelinis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0