Enkel dubbelsäng

Arh, igår gick vår säng sönder! Så jäkla irriterande. Sängstommen har varit med sen långt innan jag fanns i denna värld, så den är rätt gammal. Jag har dock alltid gillat den så den fick följa med mig hem när mamma och pappa köpte ny säng. I alla fall så var det kanske inte jätteförvånande, men lagom irriterande. Sov på soffan imorse vilket inte gjorde så mycket för jag fick typ 3 timmars sömn istället för 1½ timmes slummer. Nu är jag dock rädd för att Elias vant sig av vid att sova i sin egen säng, vilket han är illa tvungen till nu, då vår säng bara har en madrass. Det är ett helsike att få honom att somna om dagarna, det är som att han inte vill trots att han är galet trött, ögonen går i kors på honom. Det ska bökas och gnällas och hållas på. Inför natten somnar han oftast utan problem. Nu ligger han dock i sin egen säng och håller på att böka och gnälla och rulla runt på alla tänkbara sätt.
Sängen går dock att laga, vilket är tur. Var en sväng på Ikea bara för att kolla vad de hade, men där fanns inget som lockade alls :s

Eftermiddagen har jag spenderat åt att städa. Jag har tvättat Elias kläder, bytt sängkläder, skurat badrummet och tackat för att Klor finns. Det är så jäkla skönt när det är rent, det lägger sig liksom ett lugn över en.
Nu ska jag koppla av med lite serier, om jag kan få Elias att sova :s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0