Ledig

Igår somnade jag 21. Jag var redo för sängen redan vid 19, men tänkte att om jag somnar så tidigt så kommer jag vakna mitt i natten och vara jättepigg. Jag tror att Elias somnade efter mig, men han var på god väg att somna när jag såg på honom innan jag själv däckade. 08.20 väckte Elias mig sen och ville ha mat, och sen var vi vakna. Han har börjat vakna vid den tiden och sen vara vaken fram till 10-11 då han tar sig en powernap och sen en lur på eftermiddagen igen. Idag sov vi båda mellan 13.30-15 ungefär. Nu har han badat och slocknade för en halvtimme sen. Det har varit såhär ett par dagar nu, så jag tror han försöker hitta nya rutiner. Han får bestämma själv och såhär vill han ha det nu :)

Jag har som kanske märks, varit väldigt trött. Har en veckas sömn att ta igen, men nu känner jag mig rätt okej. Slappnar jag av för mycket kommer jag dock somna. Åskan som har kommit och gått har inte gjort nån nytta med vädret och luften tycker jag, och det spänner sådär typiskt i huvudet. Får hålla tummarna för att det kommer mer, även om det är riktigt obehagligt.

Nu väntar mig en potatisgratäng med köttfärs i, innan jag ska klämma körsbär (råkade få med mig 500gram från Ica) och jordgubbar, och kanske ett granatäpple om det får plats :o
Imorgon är det dags för jobb igen, men det känns inte ångestfyllt som det brukar. Förmodligen för att där inte är en massa fruntimmer, jag går inte ihop med dom :o


Alltid lika glad ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0