Matvrak

Jag tycker att Elias äter som en hel häst, men det gör han kanske inte.. En portion gröt på morgonen mättar inte länge, så nu får han en mosad banan och lite fruktpuré ihop med gröten, gärna blandat i för då smakar den mer och det blir lite mer att tugga på. Under hela frukosten hör man "mmmmmmhmmm" och tar det för lång tid mellan skedarna så blir m:andet ilsket, haha. Nån timme senare klämmer han gärna i sig lite mellanmål om det inte är dags för lunch, då han trycker i sig en burk med barnmat, sen mellanmål och sen middag, för att sen avsluta på kvällen med välling. Är han inte för trött så får han gröt på kvällen också, men det är inte alla gånger det går an :o

Idag tänkte vi åka och titta på en bil till mig . Det funkar inte att bara ha en bil, jag blir låst och får sitta hemma hela dagen, som igår. Vagnen är inte här heller, annars hade jag ju kunnat ta mig en promenad på minst en timme, men hjulet är skevt på vagnen (såklart) så hjärtat har den i affären för att se om han kan fixa det.
Sen tänkte vi eventuellt åka upp till Helsingborg idag och gå på festivalen där. När jag vaknade så var solen framme, men nu är det molnigt. Det står att det ska regna idag, så frågan är om det blir av eller inte. Kanske inte så kul att bli alldeles dyngsyra heller :s

Möblerade om lite i vardagsrummet igår, så hyllorna från Ikea står bredvid tv-bänken och det blev mycket bättre nu. Dock gapar det tomt i det hörnet nu, men det kanske man fixa till med en krukväxt eller nåt :o Sen ska det bara köpas en tv, så är vi tillbaka från stenåldern till 2011 :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0