Alltid ska det bli så rörigt

Nu är det andra gången Försäkringskassan klyddar till det för mig. Jag har varit i kontakt med dom ett antal gånger då min internettjänst inte fungerar, så jag inte kan anmäla föräldrapenning via nätet. Andra gången nu som jag får utbetalt en muslort av vad jag ska ha, och när jag pratar med dom i telefon så är det ingen som säger nåt till mig. Jag får bara veta fram tills när jag har sökt, precis som nu. Jag har flera gånger fått uppfattningen att pengarna för maj betalas ut i juni osv osv. Om jag då har sökt fram till 29e maj, ska jag inte få ett fullt belopp då? Eller när fan har dom sin brytningsdag? De är ju dock inte helt omöjliga, sist ringde jag och pratade med dom och fick sen resterande belopp en vecka senare, men orka hålla på så.
Nu lär det väl bli klydd igen, när jag jobbar. Det står på sidan (som funkar nu) att jag sökt från och med den 13 juni, vilket jag inte alls har gjort, för då har jag jobbat, och omkring det datumet var jag inte ens i kontakt med dom.

I tordags fick jag Wickys gamla bilstol som jag tänkte ta och byta till. Jag hatar vårt babyskydd mer än allt annat. Ända sedan den dagen det fick följa med oss hem från hjärtats syster, har jag svurit över det och förbannat det. Det har inte gett mig nåt annat än bekymmer. I alla fall så ska den nya bilstolen spännas fast betydligt mer avancerat än babyskyddet, och jag hittar inga instruktioner. Det är ett par bilder på själva stolen, men de säger absolut ingenting. Sen vill jag ha stolen fram för det finns mer plats där, men det vill inte hjärtat. Av vilken anledning vet jag dock inte. Han är inte världens snabbaste med att få saker och ting gjorda, så den är ännu inte fastmonterad trots tre dagars tjat.

Igår begav vi oss som sagt till vårdcentralen på Grangatan som konstaterade att Elias har halsfluss. Han fick vara med och fira midsommar igår, vilket gick bra. Sen blev han övertrött när vi körde från mamma och pappa och från en millisekund till en annan (efter att ha skrikit ett bra tag) så tvärslocknade han. Nu har han fått penicillin 3 gånger och idag har han ingen feber. Hoppas att den inte kommer tillbaka heller. Medicinen vill han absolut inte svälja. Han tycker den smakar så otroligt vidrigt att han klöks, sätter i halsen och håller på att kvävas då han under inga omständigheter, tänker svälja den. Ens om den är halvvägs ner i halsen. Blandade ut morgondosen med lite dricka, och det gick ner okej. En liten slatt kvar men vad ska man göra?

Det känns skönt att titta på kalendern på väggen och se veckorna fulla med jobb :o Ska bli skönt att få mer pengar än vad man är van vid, fattigmansliv är inget roligt :s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0