Arbetsmyra

Inatt jobbade jag för första gången på länge. Har inte haft nåt jobb att komma tillbaka till och nu blev jag trött på att det jämt och ständigt är tomt i kassan. Jag lever för fan sämre än vad de som går på soc gör.
I alla fall så var det tack vare Facebook som min gamla arbetskamrat visste att jag ville ha ett extrajobb så hon lyckades få in mig på Adecco som behövde folk. Just dessa två nätterna är det hos DHL. Jag är van vid tungt arbete då det inte är så lätt att mocka hästskit, och natt (även stressiga sådana) har jag jobbat på Pågen.
Det var katastrofalt varmt inatt! Min svarta t-shit blev alltså extra svart, så mycket jag svettades. Paketen var tunga som svin emellanåt och nu har jag lite fina blåmärken här och där. Fick hänga över gallret till vissa burar för att få ner paket emellanåt då jag helt plötsligt var för kort (??). I hela mitt liv har jag alltid känt mig så lång, men nu var det ändå inte tillräckligt. Tiden gick fort och det var nog inte många minuter det var lugnt, förutom på rasten. Men sen tjänar man nära 200:-/timmen också, så man får (och ska ha) lön för mödan.
Igårkväll kunde jag inte somna, för att jag stressade över att jag behövde sova. Fick i alla fall två timmar, och det klarade jag mig på fram till ungefär 06.30. Hade jag käkat nåt så hade jag haft bränsle ända till 08. Kommer hem och är skittrött men kan inte sova ändå. För det första var Elias vaken och blev skitglad när han såg mig, och skulle börja prata och ha sig. Sen blev det bara några timmars slumrande och mellan 14-15 sov jag nog. Får göra ett nytt försök ikväll innan jag ska iväg, men då är det också lite lugnare här ute.

Idag fick jag pengar tillbaka på skatten. Inte så värst mycket, men det är alltid nåt. Ska promenera bort till Ica och köpa skosulor då arbetsskorna är stora som båtar, trots att det är 38. Ögonen svider och huvudet värker, precis som resten av kroppen, men det är gott att känna att man lever :O


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Vad spännande med jobb. Jo pengar behövs alltid, :) Själv får ja lite ångest av tanken att gå tillbaka men än så länge är det ett tag till. :-)

Kram!

2011-06-09 @ 19:44:05
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0