För varmt

Jag har, återigen, konstaterat att jag inte är en sommarmänniska. Det är helt okej med olidlig värme typ en vecka utomlands eller så, när man vet att det tar slut, men inte såhär. Svensk sommar brukar ju vara lite opålitlig, eller svenskt väder över huvud taget, så antingen tar denna värmen slut om en vecka och så regnar det resten av sommaren, eller så är det såhär varmt hela tiden.
Hur jag än bär mig åt så svettas jag som en gris, jag lider med Elias vars fötter, händer och hår ständigt är fuktigt. Han sover i bara blöja men blir ändå så jäkla varm. På vintern kan man i alla fall göra nåt åt kylan genom att klä på sig en himla massa.
Igår fick jag värsta chocken när jag kom ut, det gick fan inte att andas! Det enda positiva jag kan komma på just nu är att det inte ligger snöhögar överallt så det är lättare att komma fram med barnvagnen :p

Nu ligger min lilla tjockis på golvet och rullar runt och kräker. Jag är så himla nervös för att han inte får i sig tillräckligt med vätska, men det blir som en ond jävla cirkel. Minsta lilla flytande som kommer ner i magen så spyr han upp det dubbla. Får nog ta mig en tur till Ica och Apoteket och köpa vätskeersättning bara för att vara på säkra sidan, och det där förtjockningspulvret som läkaren rekommenderade. Om det är lönt att köpa vällingen kan jag dock inte bestämma mig för men det är kanske lika bra..

Istället för att sitta här och gnälla över värmen som jag ändå inte kan göra nåt åt, så kan jag lika bra försöka få lite sol på mig så jag slipper se ut som ett lik :o


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Än så länge så klarar vi oss jätte bra här hemma. Och ute på eftermiddagen i skuggen r det super skönt tycker jag. Sen verkar Isak klara värme bra för det krävs mycket för han ska svettas. Sen köpte vi fläkt förra sommaren då jag svettades som en gris och dessutom gravid så den ska lätt fram i år. :-) Den är underbar. Har du fläkt? Annars köp det innan den riktiga värme kommer för dem var typ slut överallt förra året men till slut hade vi tur. :)

Kram

2011-06-07 @ 11:22:30
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0