Gnäll

Jag tycker att Elias har börjar bli himla gnällig när han är trött. Detta är i och för sig inget konstigt när han tvärvägrar sova av rädsla för att missa nånting. Han är så trött att ögonen går i kors och rullar bak huvudet på honom så fort man lägger honom på sidan på kudden. En sekund senare har envisheten övervunnit och han slår upp ögonen och ska rulla runt för att se allting, samtidigt som han gnäller för att han är så jäkla trött. Nu har jag äntligen fått honom att somna efter ett bad och lite välling, till och med före 20 såg jag. Bra att jag försöker skjuta på hans tider lite. Det blir dock inga tidiga mornar då hans far är så grymt lat och vägrar gå upp trots att Elias är vaken och protesterar mot att ligga kvar. Som idag. Jag behöver sova då jag ska jobba inatt, men fick vackert gå upp. Blev så lack att jag gick bort till Mobilia och slösade lite pengar :o
Får se om jag inte kan orka med att vara vaken med Elias när jag kommer hem efter jobb på dagarna och sen sova med honom vid lunch.

Och appro på jobb.. nu har jag suttit och rullat tummarna så jävla länge att det är skönt med ett jobb. Jag föredrar jobb där man får röra på sig och ta i, känna att man lever. Tiden går fortare och det känns inte lika mycket som ett jobb. Känslan av att sitta 8-9 timmar på ett kontor är inte så lockande. Det blir natt hela veckan, och natt till torsdag jobbar jag som enada tjej då Wicky ville vara ledig då. Nä, men det ska bli skönt att jobba inatt. Lite sömn innan dess hade nog inte suttit fel, men jag kan inte bestämma mig om jag ska sova nu fram till 22, eller från 22-24 :s Vilka problem :o


Min lilla finis tyckte det var mysigt att gunga ♥


Kommentarer
Postat av: Kornelia

Taskigt när du hade jobbat :( ni är ju faktist två om att ha skaffat barn, då bör man ju vara två om att gå upp också!!

2011-06-12 @ 20:50:17
URL: http://Korneliasvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0