Håglös

Jag är så jäkla trött på att vara fattig. Jag fick en veckas föräldrapenning och det kommer jag ingenstans med. Det var inga problem att söka resterande och få det utbetalt också men då den jäkla internettjänsten inte fungerar så måste jag skicka in en pappersansökan så det kommer ta tid. Och jag har räkningar att betala. Om nu pengarna ens räcker till det, eftersom jag började jobba i juni så kan jag inte söka full föräldrapenning fram till den 20e. De som lever på soc lever bättre än vad jag gör. Här hemma är det bara gemensam ekonomi när det gäller saker som gynnar den andre, så där får man heller ingen hjälp utan att få höra om det, och så ska det inte vara när man är en familj, att varje krona ska räknas, och det ska vara exakt lika mycket bidrag från varje sida trots att ena inkomsten är dubbelt så stor som den andra. Ett antagningsbesked kommer förhoppningsvis imorgon men jag vet inte hur jag ska göra om jag kommer in.. hade man fåt ett preliminärt schema ihop med antagningsbeskedet så hade det varit lättre :p Vill ju umgås med Elias också. Det ultimata hade varit att plugga på distans så jag ska göra ett nytt försök. Får dessutom bara jobba om jag har en annan huvudsaklig syssla. Nu ska jag snart iväg och jobba lite och tänka på annat. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0