Hemma och trött

Nu är jag hemma från jobb. Eller ja, har väl snart varit hemma i typ en timme. Jag har sådan beslutsångest med hur jag ska göra med sömnen :o Igår sov jag en timme med Elias vid lunch och höll mig sen vaken till 20 då vi båda två slocknade igen, och så sov jag till 24 först men var så jäkla trött att jag tog en timmes "sovmorgon" :p Det är så grymt jävla jobbigt att vakna mitt i natten sådär, men om jag står ut till ikväll så kanske vi får normala rutiner som allt annat folk.. Nu känner jag mig inte så trött, men jag vet att så fort jag lägger huvudet på kudden så kommer jag avlida. Elias har dock inga planer på att sova än på en stund, utan sitter här i sin babysitter och knorrar och pratar med Ior :o
Det roliga är att när jag jobbar natt så klarar jag mig på ca 4-5 timmars sömn per dygn, men när jag inte jobbar och sover om nätterna, är jag inte ens nöjd med 8 timmar. Borde det inte vara tvärtom?
Inatt är jag dock utan Wicky på jobb för hon skulle inte jobba. Känner själv att 3 eller 4 nätter i sträck är lagom, och sen har man tid på sig att återhämta sig.

Min underbara unge gör att jag inte vill gå och lägga mig. Nu när jag kom hem så började han le med hela huvudet så fort han såg mig. Jag saknar honom varje minut när jag är och jobbar, och då sover han ändå liksom. Min lilla mysis.

Nu ska jag dricka lite te och äta yoghurt med müsli, kika på Two and a half men och hoppas att Elias tröttnar  under tiden så jag kan sova lite :p

Ett fotbad hade ju varit förbannat skönt nu. Skyddsskorna är jättetunga och hårda, och fett obekväma. Dessa släpar man runt på i 5,5 timme, konstigt att fötterna värker liksom? Det roliga är att jag i normala fall har 39 i skor, men fick ett par 38. Med dubbla sulor i, är de fortfarande för stora? :s


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Är så otroligt impad över att du orkar jobba så! Och sova så lite, phuha. Hade jag aldrig orkat!

Kram!

2011-06-19 @ 14:14:28
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0