Irritationsmoment

På jobb funkar det så, att om en går och drar benen efter sig, så drabbar det alla. Idag hade vi en idiot, rent ut sagt, på vår sida om bandet. Han ville inte jobba. Det var illa nog att de mitt emot inte tömde sina paket, men vi fick ju fullt också eftersom vi blev en man kort. När svetten rann av mig och mitt ansikte var tomatrött, kom vi överens om att dela upp våra nummer så vi stod stationerade på tre ställen, så vi slapp springa fram och tillbaka. Fine. Fram tills det blev mycket att göra där latmasken stod, för då kom han helt plötsligt upp till mig, låtsades att det var för att han skulle prata lite med den andra killen, och så fick jag ta allt hans tunga skit. När det sen blev mycket att göra på min "original station" så var det samma visa, så han gick där fram och tillbaka, lyfte nåt enstaka paket, medans jag slet röven av mig med otympliga paket, jobbiga mattor och verktygslådor på en si sådär 30 kg. Jag blir så förbannad på sånt! För det första är det inte meningen att jag ska slita rumpan av mig för att han är lat, då kan han fan stanna hemma. För det andra så blir alla drabbade, för om DHL känner att de inte får ut vad de vill ha av oss, så anställer de nåt annat bemanningsföretag vilket resulterar i att vi blir utan jobb. Hamnar han där inatt också så tänker jag inte hålla tyst. Jäkla tönt.

Elias var tydligen trött idag, för han var bara vaken en kort liten stund när jag kom hem. Jag gjorde gröt till honom och skulle gå in för att hämta honom, då ligger han på mage bredvid hjärtat, med båda armarna utsträckta, och sover så gott. Min älskade lille klump ♥

Jag vet inte hur jag ska jobba nästa vecka.. det var skönt med 3 dagars ledigt men det var lite jobbigare att komma in i det igen. Nu är jag ledig natt till fredag och går på igen natten till måndag, så där får jag ju vilat mig. Plus att pengarna behövs :o

Nä, något litet i magen och sen ska jag försöka få nån timmes sömn :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0