Sliten

Inatt började jag som sagt jobba 24. Vi var tio stycken som började två timmar tidigare för att hinna få undan en del paket och sen blev vi full styrka 02 och var klara enligt planen 07.30. De första två timmarna gick himla långsamt, men det var ändå skönt att kunna ta det lite lugnt. Återigen fick vi nån myglare som tredje person vid vår sida av bandet, och jag kan inte med sånt. Retar gallfeber på mig. Jag och en till slet som djur, men han var även och körde truck eftersom de inte kom och tömde våra burar, så det blev lite extra emellanåt.

När jag kom hem imorse hade Elias haft 40 graders feber på natten och fått en ipren. När jag tempade honom då var den nere på 37.6. Vid 13 vaknade han igen (han har nästan sovit konstant) och var jätteledsen och bara grät och grät, och då hade 40.2. Sjukvårdsupplysningen kunde inte komma med nåt vettigt, vilket var väntat. Vad mer kan man säga än att man ska ge alvedon eller ipren liksom? Gick det över 40.5 så skulle jag återkomma för det var kanskel lite väl högt. Slängde iväg ett mail till bvc-sköterskan i hopp om att hon inte gått hem för dagen, och hon svarade rätt snabbt och gav mig det vettigaste svaret hittills. Nu varvar jag ipren och alvedon var tredje timme så det hinner gå 6 timmar mellan varje sort typ, och det hjälper. Han är glad och som vanligt nu. Satte honom i gåstolen vilket han blev skitglad för. Rullade runt här med sikte på gardinerna. Fick tag i en, vänder sig mot mig, flinar och drar :o Sen höll han på att dra ner en stol också? Galning.
Sen har han börjat flina med hela ansiktet och blir så obeskrivligt söt, haha. Han ser så sjukt rolig ut :o


Såhär fast oftast ännu mer ihop :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0