Studsboll

Så fort Elias ligger på rygg så studsar han. Fortfarande. Hela tiden. Det är världens meck att försöka byta blöja för varje gång man ska "dra" den på plats under rumpan, så sätter han fart vilket resulterar i att man drar undan blöjan istället. När han ligger i vår säng är det extra kul då madrassen hjälper honom lite på traven. I sin egen säng studsar han också, och man ser ut sängbottnen sviktar. Vilket jag hoppas är bra, så att den inte håller på att knäckas. Dock är hela hans säng helt vinglig, vilket irriterar mig till max. Den har varit med i 26½ år nu och använts av både mig och lillasyster. Jag har däremot från första början velat ha en Mammut spjälsäng från Ikea. Tycker den är så himla fräck, och den ser stabil ut också. Plus att man kan ha den som soffa när barnet inte längre passar.



Inatt är det jobbdags igen. Vi håller på att rensa allt skit från gamla lägenheten vilket har resulterat i att vårt vardagsrum är fullt med skräp. Jag kan inte komma till ro. Dammsugaren har fastnat i andra lägenheten också, så jag kan liksom inte få det rent. Har försökt sopa lite, men vad hjälper det? Jag har försökt sortera lite men det är för mycket skräp. En del ska slängas och en del ska ner i källaren. Egentligen skulle man inte sorterat alls för det mesta har legat i garderoben i år och dar känns det som, och man har klarat sig fint utan det. Eller ja, vinterjackorna är väl det som används.

Nu ska jag i alla fall koppla av med en skål yoghurt och müsli, och hoppas på att jag kan sova ett par timmar, om några timmar :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0