Detta eviga kräkande..

Okej att en del bebisar kräker mer än andra, men detta är fan sanslöst! Jag har blivit immun mot det lite grann, vant mig liksom. Men nu upptäckte jag att såret under hans haka, i ett av vecken, trots mitt försök att mota bort det, nu blivit större. Det är som ett ytligt köttsår och så jäkla hemskt. Ungen kämpar ju emot när man försöker lyfta hans haka också, så det är fan inte lätt att komma åt där.
Imorgon ska vi till bvc och då får bvc-tanten antingen ordna nåt läkarbesök för att kolla så att han inte är allergisk mot nåt, eller ge mig recept på nån annan ersättning. Han kräker inte när han äter gröt eller puréer utan det är just med ersättningen. Efter ett mål mat tar det ca 5-6 tvättlappar från Ikea (de där vita) innan han slutar, men sen håller det på titt som tätt med genomskinlig spya istället, vilket jag förmodar är magsaft, fram till nästa mål, and so on. Vi får se vad som sägs imorgon. Även om jag blivit van vid hans kräkande, så tycker jag att det är för mycket nu. Den lilla tid det tog att skriva ner hit, har han kräkt fem gånger, och då var det två timmar sen han åt.

Nu ska jag i alla fall få på honom en pyjamas och försöka torka såret i tjockisvecket, och sen kolla på Big Brother :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0