Framsteg

Överallt har jag läst att bebisar oftast börjar sin rullningskarriär från mage till rygg. Detta har stört mig eftersom Elias aldrig har gillat att ligga på mage. Igår märkte jag hur han börjat kämpa för att komma runt till rygg igen. När han väl ligger på rygg så är det ett himla bökande och kämpande med benen. Det blir problematiskt att få på blöjan för han ålar sig ifrån den hela tiden. Nu ikväll var jag och Elias hemma hos hjärtats mamma och så hör man på arabiska från tv-rummet att han vände sig själv. Kommer in och där ligger han på mage och ser fett nöjd ut och snackar. Han har ju de aviga generna från båda sina föräldrar så varför inte börja med att göra tvärtemot vad "normen" säger? :p Fick inte testat honom nåt mer då klockan vart läggdags när vi kom hem, men det lär väl komma igen ändå :) Om en vecka blir han 6 månader och det är dags för läkarbesök. Denna gången ska jag inte gå därifrån utan nåt konkret angående hans mage. Tänk om han är allergisk och man fortsätter ge honom mat som han inte tål, i tron om att hans magmun är "omogen" :/ Uscha, jag är sååå trött att ögonen går i kors :/ Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0