Helt färdig

Idag tänkte jag göra två flugor på smällen och få mig lite motion samtidigt som Elias fick ny Inotyol-salva. Jag packade ner ungen i vagnen och på med kläderna och så gick jag. Vägen dit var inga problem, tror det tog 20 minuter bara. Vagnen är så himla lätt att köra också. Vägen hem vart lite jobbigare då det råkade följa med lite annat än bara salva, som vanligt haha. Fast det var nyttiga saker som Proviva till min mage, och lite päronpuré. Allt som allt tog det en timme och den timmen tog fan all energi ifrån mig! Jag fattar det inte, jag är helt slut nu alltså.

Och för att återgå till momentet mat.. jag köpte blåbärspuré häromdagen också, och sen läste jag att det används mot lösa magar. Elias bajsar fortfarande lös, inte en tillstymmelse till klutt nånstans, så han borde ju kunna äta lite blåbär utan att börja skita sten. Sen kom jag på att man helst inte ska ge päron till hästar då de blir dåliga i magen, är det så med barn också? Alltså, för mycket päron och du blir kass i magen? Fast.. en tesked hit eller dit borde ju inte göra så stor skillad/skada. Jag behöver ju inte klämma i honom en burk av varje liksom.
Annars käkar han mest banangröt och potatis/majspuré. Det finns inte så mycket annat att välja på. Morot var väl sisådär, ska prova det igen vid nåt tillfälle. Såg att ett utav barnmatsmärkena hade spaghetti och köttfärssås från 5-6månader, men det känns alldeles för tidigt för att dom ska äta kött vid den åldern? Eller så är det så att han är redo men i mitt huvud är han fortfarande den lilla högen på 2kg som han var för snart 5 månader sen :o

Annars gör han stora framsteg. Han älskar att prata! Han gurglar och O:ar och jag vet inte vad. Han snackar gärna med ödlan i sängen och han vet precis vart den sitter så han vrider medvetet upp huvudet för att kunna titta på den när han pratar också, haha. Och sen har han börjat skratta. Vi hade värsta skrattävlingen igår. Han gjorde nåt som fick mig att skratta högt och sen slutade det aldrig. Han skrattade åt mig och tvärtom. Ordentliga glädjetjut har han gett ifrån sig också, min fina lilla kille ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0