Hur formaterar man mini-pc?

Jag vet att det någonstans på datorn ligger ett Windows och gömmer sig, för koden är på undersidan. Jag kan dock inte för mitt liv komma på hur fan man bär sig åt för att ominstallera hela Windows, och rensa hårddiskarna totalt. Jag googlade runt och trodde mig fatta hur man gjorde, men jag vågade inte av rädsla för att Windows:et kanske försvinner om man rensar hårddiskarna? Är enda sättet att installera Windows på ett usb-minne och sen installera det på datorn därifrån? För det är ju mäkta jobbigt.

Idag köpte jag ett par nya badbyxor till Elias. Igen. Vi börjar på babysimmet på måndag, och badbyxorna jag köpte har han redan hunnit växa ur, haha. Hans ben har blivit så härligt tjocka nu ♥ Dessa har typ dragsko i midja och ben så de går att göra mindre vilket är bra, då han inte helt och hållet fyller ut dom.
När jag sedan kom hem, kom jag på att det knappt fanns någon mat till Elias, så jag fick bege mig ut och iväg till Ica Maxi. Fick Ok från bvc-sköterskan att vi kan ge Elias välling nu helt och hållet, istället för ersättning då han bara kräker av den.
Det blåste satan ute, och var så jäkla kallt, så när jag kom förbi pappas jobb och såg att bilen stod där, fick jag gå in och stjäla lite värme. Mysigt litet kontor han har fått till det där :)
Allt som allt var jag ute i 1½ timme, och precis som förra gången är jag nu helt slut. Men det är skönt också, man känner att man har gjort nåt vettigt i alla fall :)

Nu ligger lilleman och sover, och är så söt i sin Mumin-tröja och sina Muminbyxor även om de är lite stora :) Han fick sig lite morot/potatis-puré till middag och det gick fortfarande ner. Tänkte ta och prova morot/palsternacka igen snart, och se om det fortfarande grimaseras eller om det nu är okej.

Gjorde mig en smoothie innan, på ananas, mango, banan och vanlijyoghurt och den blev ju helt galet god! Kanske lite mer ananas om det är den smaken man är ute efter, men jag gnäller inte. Hade ju utan tvekan kunnat dricka det till frukost/lunch/middag och däremellan också :p


Haha, såhär ser han i princip alltid ut när han ska till att snacka. Superkoncentrerad, sen O:as det utav bara tusan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0