Så jäkla besviken

Det var som att jag rusade fram i 100km/h bara för att krasha och studsa tillbaka. Jag blir så jäkla besviken, och irriterad. Nu är jag låg, jag befinner mig långt nere på "må bra-skalan". Envisheten ligger dock i släkten och jag ska fan inte ge mig, utan kämpar nu vidare.

Idag kom åkpåsen på posten, så Elias kan sitta/ligga varmt i vagnen. Det är trots allt inte sommar än, och även om vi haft ett par vårdagar nu, så ligger april månad fortfarande framför oss. Hittills har jag haft filtar över honom när vi varit ute, men antingen blåser dom, eller så sprattlar han så mycket med benen pga att han är exalterad, och sparkar då av filtarna också, haha. Nu återstår bara ett regnskydd till vagnen också, inte så mysigt för honom att bli alldeles dyblöt.

Fick även kallelsen till ultraljudet av min galla. Ska dit 6 april kl 08. Svintidigt! 10.15 samma dag är det bvc-kontroll för Elias igen, och då ska även läkaren titta på honom igen. Ska återigen tjata om kräkandet, för även om det minskat, så finns det där ändå (Jag vet att alla barn kräker mer eller mindre). Jag har i alla fall bytt ut ersättningen helt, så han nu bara dricker välling. Köpte först majsvälling från Nestlé för den skulle ju vara så bra och inte klumpa (visst), sedan blev det majsvälling från Semper. Den senare var däremot mycket gulare i färgen, och han kräkte som fan av den också. Hur kan det vara så stor skillnad på majsvälling och majsvälling? Det är för övrigt en ren jävla djungel, det här med välling. Det finns majsvälling, havrevälling, risvälling, "god natt-välling", fullkornsvälling... tur att det står åldersrekomendationer på paketen. God natt-välling behöver jag nog aldrig bry mig om, för han sover så gott så och klarar sig utan mat lääääänge, på natten. Men de andra då? Vilket fan är bättre om han nu kräker som han gör? Ska majsvälling vara mildare mot magen så ska han ju inte kräka av den ena, men inte den andra. Arh!

Återigen kom jag åt nån jäkla knapp-kombination så jag inte får bort den kursiva stilen. Man blir ju tokig för mindre.

Nu måste jag försöka finna lite glädje, för det är fan inte kul att vara såhär nere.




Min lilla mini-gangster ♥


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Hoppas du blir på bättre humör snart. :)

Ja han ser verkligen ut som en lite mini gangster hihi.

Ja kl 8 är verkligen tidigt nu när man har barn. Man ska ju hinna ta med ungen. =P

Kram!

2011-03-24 @ 19:16:10
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Ja själv träffar jag massa! Genom sajten familjeliv har jag lärt känna en del tjejer i Malmö. Sen går jag på babysim med Isak och på foto för föräldrarlediga på Folkuniversitetet. Olika kyrkor brukar ha sång timme och sen fika efter. Själv tänkte jag ta den vid mobilia någon dag då dem på måndagar har sångstund för barn under året. Du kan ju haka på om du vill? Jag ska gå med en granne tänkte jag. Annars om du vill ut och röra dig så går jag mycket ut på promenad och fikor om du vill haka på?

2011-03-24 @ 19:39:56
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Förresten lönsamt kan jag väl inte säga men om man verkligen ligger i och vet att man är bäst (som jag är, tyvärr finns det många mindre bra så går, går alltid. =) )

Utbildningen kostar ju ca 30 000 som jag gick sen måste man fylla på med material. Jag gör det mest för att hålla igång min kunskap.

2011-03-24 @ 19:41:36
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0