Vanligt i-landsproblem

Medans Elias fortfarande var i magen, var jag och lillasyster och fyndade lite bodies på Ekohallen. De har visat sig vara i helt okej kvalitet. Mina två favvisar därifrån hade sån där jobbig omlott-grej i halsen så de var alltid för stora för honom eftersom han hela tiden var så smal. Nu har han bytt upp sig till 62/68 men de stramar åt som tusan! Han har en söt liten en med traktorer på, och den sitter så att man knappt kan stänga uppe vid halsen, och sen blir den jätte-urringad :o Andra bodies i samma storlek är antingen för stora eller för små. VARFÖR kan de inte göra kläder efter samma storleksmall överallt? Det är så fasligt irriterande. Jag måste i alla fall köpa mer kläder till honom nu, för snart växer han väl sådär mycket över en natt igen, att inte ens 62/68 passar. Fast.. de flesta i dubbelstorlekarna är stora ännu, och han har lite grann i 68 så det borde ju ta ett litet tag innan allt är för litet. Vilket ständigt i-landsproblem det är med barnkläder, haha. Men det roligaste är att man får köpa nytt hela tiden :p Synd bara att alla barnavdelningar har 80% flickkläder och 20% pojkkläder. Vilket skit. Oh, men jag hittade rätt så mycket fint på Cubus, får kanske ta mig en runda dit och kika..

Aja, nu ska jag inte snacka en massa goja. Ett avsnitt Greys till och sen ska jag sluta mina ögon så jag kan sova lite innan lill-mannen vill ha mat igen. Har jag tur blir det imorgonbitti nångång :o


Alltså, kolla sovstilen.. snacka om att ta plats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0