Extra mycket skattepengar

Sedan jag jobbade i Danmark 2006 så har danska skatteverket skickat ut en årsredovisning typ, varje år. I början fick jag pengar och sådär, det första året, men sen har jag bara kastat dom när dom kommit, efter att första inte visade nåt typ. Har inte ens brytt mig om att öppna dom. Förra veckan kom ännu ett brev, som jag tänkte kasta. Lilla mamma är dock så himla nyfiken så hon öppnade det, och sen hör jag "Men.. du ska få 1300 danska tillbaka". För vad fan då, tänker jag? Har ju inte jobbat där på 5 år och jag får skattepengar tillbaka NU? Men det stod nåt om nåt grönt kort och nån överskjutande skatt, så ja. Jag får några slantar extra, helt enkelt :) Nu ska jag bara kopiera mitt körkort och skriva ner till vilket konto pengarna ska föras över, för mitt danska kontonummer med inloggningsuppgifter har jag ju gjort av med. De där danskarna är dock trevliga och hjälpsamma :) Så nu trillar det in lite kronor, och till midsommar kommer de svenska skattepengarna :o

Idag åkte jag och lillasyster till Entré för hon ville kolla efter skor. Dock hittade hon inga, vilket var lite synd. Sedan begav vi oss till Ikea där jag skulle köpa burkar att förvara Elias välling- och grötpulver så jag slipper finna fler insekter i vällingpaketet som jag gjorde imorse. Fy fan vad vidrigt.. Jag hittade i alla fall såna där burkar som man tänker sig att man har karameller i, som man kan ställa rakt eller lite på sidan, så att locket liksom är mitt emot dig typ. Kostade bara 15:-/st men var ändå finast av alla jag såg :o Köpte med mig två bebispalmer som nu står i köket, och ett badrumsset med tvålpump och tandborsthållare. Tur att det finns priser som passar min just nu rätt så tomma plånbok :p
Genom båda varuhusen hör man barn som skriker och stökar, och bebisar som gråter för fulla muggar, och så ligger min lille fis där i vagnen och jollrar och snackar på sin höjd, men är helt jävla nöjd. Fan vad snäll han är ♥

Har ännu ingen tv här hemma, och heller inga tv-kanaler, förutom de tråkiga standardkanalerna. Ska ringa tv-gubbarna imorgon och se vad de har att erbjuda. Är Viasat eller Canal Digital bättre?


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Men sötnosen där! :-)



Vet inte om jag svarade men vi kommer inte åka i Maj utan tidigast 28 Maj. Så det blir ju mer i Juni och då brukar där vara ca 28 grader och redan där hade det räckt om det blir typ 20 grader hihi eftersom vi åker med Isak.

2011-05-03 @ 09:19:29
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0