Grönt och tyst

Den här tiden på året är nog tusen gånger bättre än sommaren, på sina sätt. Nu är allting så fräscht och grönt och fint och levande, och en bit in på sommaren blir det bara brunare och brunare och bränt. Gick nyss med en hel drös med sopor (har äntligen fått resten av mina nycklar) och jag slogs av hur tyst det var. Det enda jag hörde var regndroppar som trillade från träden, och ett litet sus av några enstaka bilar på andra sidan husen. Nu har jag levt i ett ghetto-område i 1½ år, där det alltid står någon idiot och skriker, eller något billarm som går igång, eller nån fåne som försöker sig på att köra rally på gatan osv. Nu är det visserligen en liten cafeteria här nedanför med hälften av stans araber, och de för inte lite väsen av sig när de ska åka hem vid 01, haha, men det är bara kortvarigt. Hela området är så grönt och fint med sina små dammar och grejer. Bra att kalla Augustenborg för Miljöstaden :p Imorgonkväll står det säkert massor med polisbilar som det gjorde häromdagen, men man måste ju variera sig lite. Man ska ju inte gå omkring och känna sig alltför säker :p

Min älskade lille korv somnade för en stund sen, tack och lov! Vet inte vad som hände där, men han somnade vid 19 och vaknade sen genomsvettig och ville inte somna om. Han tyckte väl att det räckte med en liten powenap. Nu ligger han i kortärmad/kortbent pyjamas och har bara sin snuttefilt över sig, så jag hoppas att han inte svettas för mycket. Man vet ju själv hur överjävligt det är när man är så svettig att kudde, täcke och lakan blir blött :s
Haha, och så har han munnen öppen så nappen hänger i mungipan :p


Mannen i mitt liv ♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: Jo självklart har vi det, ska höra med dem i veckan. Men jag misstänker att den inte täcker för klumpighet :(

2011-05-23 @ 09:36:29
URL: http://sandraelena.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

hihi sötnosen där. Så hittar jag Isak många gånger. :)

Kram!

2011-05-23 @ 10:14:50
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0