Mästerkock!

Jag har aldrig tyckt om att laga mat, men nu när jag äntligen känner mig hemma igen, och inte håller på att stressa över hur äckligt allt runt omkring mig är osv, så är det nästan lite roligt. Inga komplicerade grejer, för roligt är det inte. Idag gjorde jag i alla fall biff stroganof med ris, för första gången i mitt liv och det blev helt okej. Rätt gott faktiskt. Hjärtat fick en massa kunder på en och samma gång så han och lillebroren kunde inte komma ifrån, så de får äta maten senare. Då är den såklart inte lika god, men det ska nog gå ändå :o

Nu ligger jag och Elias och myser och busar i sängen. Han är helt underbar, den lilla klumpen. Skrattar åt allt och ligger och studsar och tränar rumpan, non stop :o
Fick tid till bvc på posten igår, ska dit den 7 juni eller vad det var. Då är det två månader sen vi var där sist, och jag undrar verkligen vad Elias väger nu. Han är så jäkla tung att bära omkring på, men värst är det att lyfta honom. Jag är så jäkla klen, haha :p Kanske dags att träna lite mer styrketräning på gymet nu.
Sen den 1 juni ska vi till barnkliniken för hans kräkande. Det har blivit bättre, men han kräker fortfarande i tid och otid, finns liksom inget mönster heller :s

Nä, nu ligger han och snackar och kräver uppmärksamhet, så vi ska busa lite till innan han ska nattas!


Nu ska han tvunget ha en egen sked att kladda med, när det är matdags. Såhär fin blir man efter spaghetti och köttfärssås :o


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Då fin han är! :)



Visst är dem så himla roliga nu. Ibland vill man bara stanna tiden och gosa. :)

Kram

2011-05-20 @ 21:13:37
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0