Separationsångest?

Fick ett mail från en barnsida, de brukar skicka ut mail en gång i veckan och så står det om barns utveckling och grejer. Jag har inte ändrat datumet från när Elias var beräknad, till då han faktiskt kom, så därför står det info om 6 månaders bebis istället för 7 månaders. I alla fall så stod det att vissa barn går från att ha sovit hela nätter, helt problemfritt, till att vakna flera gånger per natt och sova oroligt, och att det kunde bero på nån separationsfas. Det stod däremot inte hur man skulle göra för att hantera det, annat än att man inte ska börja vagga/vyssa/mata dom till sömns igen, för då vänjer dom sig vid det. Får kanske ta och ha honom i vår säng lite, det är lättare att visa att man finns då, genom att lägga en hand på hans mage eller nåt.

Idag var jag himla effektiv på gymet. Klarade galant av en halvtimme på min mördarmaskin, och blev inte alls lika svettig som jag brukar. För två veckor sen eller hur länge jag nu har tränat, höll jag på att svimma efter 5 minuter, haha :p Skulle solat lite efteråt men maskinen ville inte växla min 50-lapp. Fattar inte varför.. den var i betydligt bättre och finare skick än en 100-lapp jag växlade första gången :o Snåla maskin, haha.

Nä, nu har min lille solstråle vaknat och ligger i sängen och snackar, så jag ska förflytta mig in där och gosa lite!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack så mycket för din kommentar, den värmde :)

2011-05-20 @ 15:12:07
URL: http://sandraelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0