Sötgris

Elias verkar numera leva med tungan utanför munnen, haha. Han ser så jäkla finurlig ut när det bara är tungspetsen som sticker ut. Precis som att han tänker att det är lika bra att sticka ut tungan, för nånting som är värt att undersökas kan ju nudda vid den.

Idag var han trött, som förutstpått. Han vaknade för mat vid 08 tror jag och sen låg han och snackade lite för att sen sova till 11. Nu har han precis ätit gröt och sitter i sin babysitter och försöker klura ut hur han ska bära sig åt för att äta upp sista majskrok-biten.

Igår fick han smaka ananas. Jag köpte en färsk ananas som han såklart fick ögonen på direkt då den var alldeles gul och fin. Han fick en egen bit att kladda med lite och han tokgillade den! Vet inte om det är okej med ananas eller inte, men han verkade inte få några men i alla fall, till skillnad från mig vars mage totalt brakade ihop. Fy fan vad ont jag fick!

Planen är/var att jag skulle träna idag, men kan inte bestämma mig för om jag ska vila idag eller inte.. är lite mör i kroppen men tror inte det har med träningen att göra då det inte känns på samma sätt. Inbillade mig en förkylningskänsla i halsen imorse också. Men man kan ju åka dit och träna lite lätt bara, mest för att inte bryta vanan :p

Idag har Elias på sig sin nya fina Flintstones-body från Lindex i stl 74. Den är lite pösig och lång i armarna, men nästan bättre det än att det sitter som korvskinn. Har inte många 68 kvar som han kan använda nu, de är alldeles för tajta :o Fast 74-byxorna fyller han inte ut :s På längden är det okej men inte bredden :o

Nä, nu tar vi oss i kragen och kör till gymet!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Filten är inköpt på Ullared. Har sett flera som har den men vet inte om den finns på andra ställen. :) Den är super bra, mysig och precis lagom stor.

Kram =)

2011-05-14 @ 16:38:09
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Det enda är väl att dem kan sätta i halsen men du kanske mixade den. :)



Duktig du är så kämpar på gym. Hade också kort på samma ställe men det sa jag upp för ett bra tag sen så jag tränar bara hemma. Blir nog gym längre fram när vi har jobb och pengar. :) Och då kan man ju få hjälp av en instruktör.

kram

2011-05-14 @ 22:06:33
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Jo då jag kan ta upp efter hand som jag gör shake vad dem innehåller. Bara det att jag tar lite vad jag har hemma. :-) Jag köper soyaprotein pulver som man mixar med vatten och smaksätter själv med vad man vill. =)

Det kan vara allt mellan frukt och bär. Ibland blir det även kesella i och ibland yoghurt. Ibland gör jag med äggvita i. Imorse tog jag 2 dl mjölk med 2 msk proteinpulver och en halv banan och mixade.

Älskar med banan smak. :)

Men som sagt jag ska förklara mer vad jag har i nu dagligen så får du lite tips. :) Det är super som mellanmål då det är viktigt att äta var tredje timme om man vill gå ner.

Kram!

2011-05-16 @ 15:42:56
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0