Svältdiet eller vad?

Nu har det återigen gått alldeles för många timmar sen jag åt sist. Jag åt frulle ungefär vid 11 och har inte ätit sen dess. Jag känner dock inte av nån hunger förrän nu, och idag blir det keso med tonfisk, majs, gurka, rödlök och eventuellt lite stekt ägg i röran. Gott, nyttigt och mättande. Jag äter absolut inget från havet då jag verkligen inte klarar av smaken, men tonfisk smakar inte lika.. fiskigt som allt det andra :p
I alla fall.. om jag nu ska lyckas gå ner i vikt så måste jag äta nåt var tredje timme ungefär, annars spelar det liksom ingen roll att jag tränar, för går kroppen på min jävla svältdiet så suger den ju åt sig varenda milliprocent den får i sig. Jag glömmer bort att äta så jag kanske skulle ta och ställa larmet var tredje timme så jag kan stoppa i mig en frukt eller äta lite yoghurt eller en soppa eller vad fan som helst. Skärpning!

Usch ja, nu är jag alldeles för hungrig, så jag får pilla ihop min middag bums!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Det är det som varit mitt problem med. Har varit så fokuserad på att Isak ska äta så jag glömmer mig själv. Jag kan lätt hålla mig till 2 måltider på en dag och det är ju verkligen inte bra. Jag är super fokuserad på att hålla tiden. Som idag åt jag vid kl 7 så kl 10:00 är det mellis. Men det man kan försöka göra är ju att äta när sin bebis äter. Isak äter ungefär var tredje timme så han ska med äta vid 10 om han nu vaknar till mellis. Han ligger och sover förmiddags luren. :)

Kram

2011-05-24 @ 09:42:55
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0