Tvättdag

Idag hade jag mycket att stå i, tänkte jag när jag vaknade imorse. Mkb-nissen skulle komma 14 för att kolla på låset i dörren och kolla vasken i badrummet och några skåpsluckor i köket. Förra gången han var här, kom han sent. 14.50 ringde vi numret vi fått, då var han visst sjuk. Kan inte det meddelas på något sätt? Så jävla irriterande att stressa hem och sen vänta i onödan.
Klockan fyra var det dags för tvätt. I torktumlaren var det fullt med kläder, som jag lade i tvättvagnen och ställde ut i källaren. Jag vill inte ha en massa okänt folk springandes i tvättstugan bland mina kläder när jag tvättar. Är det jag som tvättar så är det jag, och bara jag. En timme senare gick jag ner igen, och då skulle jag ha upp grejer i torkrummet. Ett av dom är låst med hänglås så jag får ta det andra. Vad ser jag då, om inte fullt med kläder? Kastade ner dom i samma vagn och hängde upp mina kläder och satte ett fett hänglås på dörren. Om inte vagnen är tom nu när jag går ner, så funderar jag starkt på att slänga kläderna på golvet. Det är väl inte meningen att jag ska springa där med att min våta tvätt i famnen, för att nån annan lat jävel inte kan bry sig om att hämta sin tvätt? Saken är den att jag blir helt stressad att dom ska komma mitt när jag hänger upp min tvätt, och börja bråka. Man vet aldrig vad det är för pack liksom :s

Nu har jag försökt mig på att göra egen marinad till kyckling, haha. Får se hur det smakar sen när det är färdigt om ungefär hundra år :o Det luktade inte så äckligt i alla fall :o
Kokte morötter och potatis till Elias igår som jag sedan mixade, och nu står det kycklingfilé och koker. Ska koka lite broccoli sen också, och göra lite portioner mat till lille mannen. Det blir en aning billigare på detta viset, men tycker det är synd att han bara ska ha kyckling.. har inget annat hemma för tillfället. Men han klagar nog inte ändå :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0