Huligan

Igår blev Elias 13 månader. Det är helt sjukt vad tiden gått fort. Han är en riktig liten huligan och jag tycker han är jobbig nu. Nu när han inte ens kan gå, haha. Han ställer sig mot allt. Det kvittar om det är stadigt eller ej, och gärna ska han ställa sig mot mina ben genom att dra i mina byxor, och det är inte så praktiskt.
Just nu ålar han runt efter Milton, som försöker komma undan, med sin träpinne i munnen. Han tror att det är den Elias är ute efter, men icke. Tur att han är så snäll, lilla Milton :)

Var i Ullared i söndags, och tack vare det, och nattjobb så ligger jag rejält back med sömnen. Nu är jag dock ledig några dagar, och börjar 23 på torsdag igen.
Vi kom undan rätt så billigt, med tanke på att vi fick med en hel del hem. Hittade en superfin jacka till Elias, en svart racing-jacka med Bilar 2 på. Han blev sååå söt i den. Han fick även ett par svart, fodrade jeans, och en stickad tröja med sådana små söta lappar på armbågarna. Själv köpte jag en jacka och två onepiece-wannabe, och lite annat smått och gott. Köpte en julklapp till lillasyster också, så nu är det väl mamma, bror och syster/Måns kvar :o

Och tillbaka till Elias.. hans vänsta, övre framtand har nu ploppat ut helt, och detta har Elias märkt. Han gnisslar tänder hela tiden och det ljudet får mig att vilja hoppa från balkongen. Det är så grymt obehagligt, men varför gör han så? Känns ju trist om han ska slita ut den innan den ens hunnit växa ut ordentligt :o Tanden bredvid syns också, och nu de senaste dagarna har han haft galna bajsmarathon så jag vet inte om fler är på väg. Han verkar inte ha ont i magen eller så, så jag tror inte det är nåt han ätit.. med tanke på att det är tredje dagen idag. Man får duscha honom varje gång för tusan :o

Nu ska lille mannen snart sova, och sen ska jag försöka att hålla mig själv vid liv i några timmar till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0