Lunch

Elias sitter nu och äter lunch, det är så jäkla smidigt med "plockmat". Han vill mer än gärna äta själv men behärskar inte skeden riktigt, så istället äter han med fingrarna och är såå duktig. Han kladdar inte mycket, tar en bit åt gången och äter upp i princip allt. Ibland blir han lite väl exalterad och börjar fäkta och vifta över bordet och då flyger ju en hel del ner på golvet. Av denna anledning ser portionerna ut att kunna mätta mig, men man räknar ju med en del spill :p

Idag händer inte så mycket. Jobbar bara tre nätter denna veckan, mellan 24-08. Ska räkna lite på om jag tjänar tillräckligt även om jag inte jobbar alla nätter, för i så fall får jag möjlighet att vila upp mig och det blir inte så bökigt att hitta passning. Mestadels till hunden som jag egentligen inte kan ha kvar, Elias tas gärna emot överallt :p
Och appropå Elias.. nu gav han upp att äta med fingrarna, och lutar sig nu över maten och liksom äter med munnen direkt.

Väntar på att broren ska höra av sig sen ska vi ut på långrunda med hundarna. Lilleman behöver det verkligen, och Milton också, men han kan i alla fall slappna av när han är inomhus, det kryper i benen på den andra :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0